בנט למשקיעים זרים: "הדור הבא של ההייטק הישראלי יגיע מהמגזר הערבי והחרדי"

"ישראל נמצאת במסלול טוב מאד מבחינת ההי-טק ואנו רואים בתחום גידול שנתי קבוע", כך פתח שר החינוך ושר הכלכלה לשעבר, נפתלי בנט, את דבריו בכנס Go4Israel שנערך השבוע בתל אביב ואורגן על ידי בית ההשקעות קוקרמן וקרן קטליסט. אל הכנס הגיעו עשרות משקיעים, יזמים ובכירים מהארץ ומרחבי העולם, בכדי להיחשף לחברות ישראליות נבחרות ולשורת פאנלים הנוגעים לתחום ההשקעות ולהקשר הישראלי במיוחד. בנט, אשר פתח את הכנס, המשיך וטען כי "היום השוק שונה לחלוטין מזה שאני הייתי חלק ממנו לפני 12 שנים, החברות גדולות יותר ובמקום לעשות אקזיטים מוקדמים הן ממשיכות לפעול ולצמוח. אנחנו רואים היום דור חדש של הייטקיסטים. בשונה מלפני 20 שנה, הדור השני והשלישי ליזמים הוא דור שלא חושש לבנות מוצר מבלי להסתייע בשותפים מחו"ל. חברות ישראליות לא מפחדות לבנות מוצר וללכת איתו אל השוק".

צילום: יח"צ

השר בנט הסביר למשקיעים הזרים כי הוא מייחס את ההצלחה הישראלית לשתי סיבות עיקריות. הראשונה טמועה עמוק בהיסטוריה של העם היהודי: "כאשר אתה נודד ממקום למקום, ממדינה למדינה, כשאתה יודע שאתה עלול להיות מסולק מביתך – אתה לא משקיע בקרקע או בבניין – אלא במוחות של הילדים שלך. זה הדבר היחידי שבכל שנות הגלות – לא משנה איפה היינו – תמיד לקחנו איתנו. 2000 שנות עבודה על החינוך בגלות הן מקור גדול להצלחת ההיטק". הסיבה שנייה לראייתו של בנט קשורה לשירות הצבאי: "האתוס שנוצר כאשר בגיל צעיר מאד מטילים עלייך לבצע משימה ועליך להשלים את ביצועה – כך או אחרת – היא עוד סוד להצלחת ההיטק הישראלי. דבר שיחד עם ה'חוצפה' המוכרת, מוטמע עמוק בציבור. לכן, אנחנו רואים בדרך כלל חברות ישראליות יודעות להשיג את ה'כאן והעכשיו' ופחות חזקות בתכנון ארוך-טווח".

מימין: יו"ר בית ההשקעות קוקרמן, אדוארד קוקרמן, השר בנט והשר לשעבר יאיר שמיר | צילום: יח"צ

בהמשך, הדגיש בנט את הפוטנציאל הקיים במגזר החרדי והמגזר הערבי: "אנחנו נמצאים בחיפוש מתמיד אחרי כישרונות חדשים בקבוצות שונות בישראל. קבוצה אחת כזו היא החרדים. מדובר בקבוצה של אנשים חכמים ומוכשרים מאד וישראל צריכה אותם בתעשייה. לפני מספר שנים המדינה החלה במהלך לעידוד שילובם בשוק העבודה ולאט לאט אנחנו רואים את הציבור הזה משתלב בהשכלה הגבוהה ובשוק העבודה. להערכתי, ייקחו 20-25 שנים עד שנראה את ההשפעה של המהלך הזה. הקבוצה השנייה שבה קיים פוטנציאל עצום היא האוכלוסייה הערבית. כיום, רק 20-25% בלבד מהנשים במגזר הערבי עובדות. כשר כלכלה, עבדתי על הכנסתם לשוק העבודה ואנו עושים זאת גם כעת במשרד החינוך, בין היתר, באמצעות הכנסת לימוד השפה העברית כבר בשלבי הגן, במטרה לסייע לשילובם בצורה טובה יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן