בנט: "רעיון המדינה הפלסטינית בתוך ארץ ישראל הגיע למבוי סתום"

ראש מפלגת הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, פרש היום (ב') את משנתו המדינית בכנס של מועצת יש"ע שנערך בירושלים. "רעיון המדינה הפלסטינית בתוך ארץ ישראל הגיע למבוי סתום. מעולם לא השקיעו כל כך הרבה אנשים כל כך הרבה אנרגיה במשהו כל כך חסר סיכוי. האתגר עכשיו הוא איך אנחנו מתקדמים הלאה, כשאנחנו יודעים שרעיון המדינה הפלסטינית לא אפשרי".

בנט השמיע עמדות דומות לאלו שהשמיע לאחרונה סגן שר הביטחון, דני דנון, בראיון ל-times of israel, "הממשלה תתנגד לפתרון שתי מדינות ותעשה הכול כדי לבלום ניסיון להקים מדינה פלסטינית". דנון הכעיס את שרת המשפטים ויו"ר התנועה, ציפי לבני, שכינתה את העמדה "דנוניזם".

בנט, "איך יש כיבוש? אתה לא יכול להיות כובש בביתך שלך". צילום: מרק ישראל סלם

בנט הוסיף כי, "צריך להתחיל לדבר על 3,000 שנה של היסטוריה יהודית ולא על ביטחון. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. בכל פגישה עם כל דיפלומט אני מתחיל ואומר כי מעולם לא הייתה פה מדינה פלסטינית. איך יש כיבוש? אתה לא יכול להיות כובש בביתך שלך. אנחנו צריכים להתקדם מניסיון למצוא דרך לפתור את הבעיה, ללמוד לחיות איתה. במקרים רבים אנחנו מקבלים פיתרון לא מושלם. כמה עוד אנשים צריכים למות בשם תהליך השלום".

במסר ישיר לשומעיו אמר בנט, "הגיע הזמן לתוכנית ב', איך אנחנו חיים עם המצב הזה, ולנו יש את האחריות לכך. צריכה להיות ממשלה פלסטינית שמתעסקת בנושאים אזרחיים. אנחנו צריכים לספח את שטחי C בהקדם האפשרי, ולהציע יוזמה כלכלית שתשפר את חיי הפלסטינים בשטחים הללו. הכסף יוצא על ועידות שלום, אבל לא כדי לשקם את התשתיות ומבני התעשייה בגדה המערבית. השלום צריך להיעשות בין אנשים, וצריך לשפר את הדו קיום בין הישראלים לפלסטינים".

סגן שר החוץ, זאב אלקין, אמר בכינוס כי "מועצת יש"ע צריכה לעסוק ביחסי ציבור ולא רק בבנייה. האירופאים מאמינים ומדברים רק על עקרון שתי המדינות אשר מבוססות על קווי 67'".

אלקין הוסיף כי "אנחנו לא צריכים להחליש את עצמנו אל מול העולם כדי לשמח אותם, אבל כוחנו לא מקנה לנו חברים. תקציב משרד החוץ להסברה הוא 9 מיליון שקלים, תקציב הפלסטינים הוא 200 מיליון. הקרב שלנו בזירה הזו מול הפלסטינים הוא כמו של דוד וגוליית. אנחנו צריכים לצאת בחוכמה לקמפיין יחצי ציבור חדש, אנחנו יכולים לנצח".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן