בנט: "שילוב חרדים בתעסוקה חשוב מגיוסם לצה"ל"

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מדגיש כי במסגרת הכנת החוק לשיוויון בנטל לחקיקה סופית, הוא ידרוש שקליטת חרדים בשוק התעסוקה תהיה בעדיפות על גיוסם לצה"ל.

בנט דיווח היום (ג') לוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, כי הממשלה הקצתה סכום של חצי מיליארד שקל לעידוד תעסוקה במגזר החרדי לחמש השנים הקרובות. במסגרת התוכנית יוקמו מרכזי מידע וקליטה לצעירים חרדים, שיכוונו את הפונים אליהם לתכניות הכשרה מתאימות אחרי תהליך מיון.

בישיבת הוועדה שדנה בדוח המבקר על פעולות הממשלה לעידוד השתלבות המגזר החרדי בשוק העבודה, הבהיר בנט את משנתו הרואה את החשיבות העליונה בקליטת צעירים חרדים בשוק העבודה, אפילו יותר מגיוסם לצה"ל: "בשם הרצון לשלב את החרדים בצה"ל, ירינו לעצמנו ברגל כשלא אפשרנו להם לצאת לעבוד בארבע שנות הפטור מהשירות הצבאי".

"ירינו לעצמנו ברגל", בנט. צילום: מרק ישראל סלם

"העדפת הצבא גרמה נזקים בכך שהיא מנעה מהחרדים להשתלב בעבודה בגיל צעיר, ובזמן שניתן להכשיר אותם לרכוש מקצוע. נושא התעסוקה אקוטי וקודם לשירות הצבאי", המשיך בנט ואף הוסיף כי הוא מתנגד להעלאת גיל הפטור משירות צבאי במטרה לחייב חרדים להתגייס לצה"ל בטרם יוכלו לצאת לעבוד.

בניגוד ליריבות העמוקה בין בנט ומפלגתו לש"ס, בדיון נרשמה תמימות דעים באשר לחשיבות הגברת התעסוקה במגזר החרדי. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), אמר בדיון: "יש להבטיח ייצוג הולם לחרדים בשוק העבודה ולמנוע אפליה בקבלתם לעבודה בגלל דעות קדומות. זה לא נכון שהחרדים לא רוצים לעבוד. לא מקבלים אותם בגלל החזות החיצונית שלהם".

כהן הוסיף כי "הבטיחו לתת לחרדים חכות – ונתנו להם לחכות. חייבים לשריין תקציב לכמה שנים לעידוד העסקת חרדים, כדי שתעשיינים לא יחששו להעסיק אותם".

דוח המבקר, שהונח בפני הוועדה, קבע כי לא נכתבה כל תכנית פרטנית לעידוד המגזר החרדי בתעסוקה, וכי משרד הכלכלה טרם הכין תכנית עבודה אופרטיבית ולא הקים מטה לעניין.

"מדובר במטלות בעלות חשיבות לאומית חברתית-כלכלית, אך התמונה שעולה מצביעה כי התקדמות הטיפול בהן מועטה ואיטית", כתב המבקר.בנט הבהיר כי תכניות הפעולה של משרדו, שהוכנו מאז נכנס לתפקידו, עתידות לתקן חלק ניכר מהליקויים בדוח.

בתוך כך, שר הפנים גדעון סער (הליכוד), שב וטוען כי הארכת שירות החובה לנשים בצה"ל בארבעה חודשים, המוצע בנוסח החוק לשיוויון בנטל שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, צריכה להתבטל.

סער כתב לחברי הוועדה הפרלמנטרית, שדנה בהכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית: "הארכת שירות הבנות תחריף את אי השוויון בנטל בין בנות שמשרתות בצה"ל לכאלו שאינן משרתות. כבר כיום 42% מהבנות לא משרתות בצה"ל. יש מקום לחשש, כי הארכת השירות תגרום לעלייה נוספת בהשתמטות מצה"ל. אני מקווה שהנושא יישקל מחדש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן