בניגוד לכללי האתיקה: 9 ח"כים לשעבר טרם הגישו הצהרת הון

חברי הכנסת לשעבר אללו אדמסי, חיים אמסלם, אריה ביבי, מיכאל בן ארי, אחמד דבאח, אברהם דואן, אכרם חסון, רוברט טיבייב ויוליה שמאלוב ברקוביץ' טרם הגישו את הצהרת ההון שלהם. זאת על אף שחוק חסינות חברי הכנסת וסעיף 15 לכללי האתיקה קובעים את חובתם של כל חברי הכנסת המכהנים וחברי הכנסת שסיימו את כהונתם להגיש הצהרת הון בתוך 60 ימים מיום תחילת הכהונה ומיום סיום הכהונה.

על פי חוק החסינות נתונים לשיפוטה של ועדת האתיקה גם חברי הכנסת לשעבר שלא הגישו הצהרת הון, ובלבד שטרם חלפה שנה מהמועד שבו היו חייבים להגישה. לאור זאת מתכוונת ועדת האתיקה לדון בעניינם לאחר פגרת הקיץ.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר

הכנסת ה-19 החלה בכהונתה ב-5 בפברואר 2013. לאחר שחלפו 60 ימים מתחילת הכהונה הגישו חלק מחברי הכנסת בקשה מנומקת לקבלת ארכות להגשת הצהרת ההון וזו ניתנה להם על ידי יושב ראש הכנסת. כל חברי הכנסת עמדו בחובה המוטלת עליהם על פי החוק והגישו את הצהרות ההון שלהם לוועדה או הודיעו שהגישו אותן למבקר המדינה (לגבי שרים וסגני שרים) או הודיעו שלא חל שינוי משמעותי בתוכן ההצהרה הקודמת.

צילום: מרק ישראל סלם

עוד מוסיפים הכללים כי חבר הכנסת שנבחר לכהן ברציפות ואשר לא חל שינוי משמעותי בתוכן הצהרתו רשאי להסתפק בהגשת הצהרה שלא חל שינוי כאמור. סעיף 15 א' לכללים מוסיף כי יושב ראש הכנסת רשאי להאריך את המועד להגשת הצהרת ההון לתקופה שלא תעלה על 30 ימים ובלבד שסך כל ההארכות לא יעלה על 90 ימים.

לצד האמור בכללים הנחתה את עצמה ועדת האתיקה כי חבר הכנסת המכהן כשר או כסגן שר ואשר הגיש הצהרת הון למבקר המדינה רשאי להסתפק בהודעה לוועדת האתיקה על כך. עוד החליטה כי מי שכיהן בכנסת פחות מ 60 ימים ולא נבחר לכהונה נוספת פטור מחובת הגשת הצהרת ההון.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן