בנק ישראל: "אין סימן להתמתנות עליות המחירים בשוק הנדל"ן"

"בחודשים האחרונים קצב עליית מחירי הדירות ממשיך להיות גבוה. על סמך הנתונים העדכניים לא ניתן לזהות סימנים להתמתנות הפעילות בשוק הדירות", כך קבעה הוועדה המוניטרית בבנק ישראל בדיוניה לפני ההחלטה להוריד את הריבית במשק ל-1.25%.

על פי פרוטוקולי הדיון שפורסמו היום, טוענים בבנק כי "אמנם עליית מחירי הדירות בחודש פברואר נמוכה לעומת החודשים הקודמים, אך הוועדה העריכה כי מאחר שהנתונים החודשיים תנודתיים, לא ניתן להסיק מכך על התמתנות".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

למרות עליית המחירים, הצביעו חמישה חברי הוועדה על הורדת הריבית ב-0.25% נוספים, שבועיים לאחר הורדת הריבית הקודמת. חבר אחד תמך בהותרת הריבית על כנה. על פי הוועדה, ההחלטה נועדה להקטין את הפערים בין ריבית בנק ישראל לריביות המשקים המרכזיים בעולם על מנת להחליש את הגורמים להתחזקות השקל.


"ה-ECB הוריד את הריבית לרמת שפל של 0.5% ונשיא הבנק ציין כי אינו שולל הורדת ריבית נוספת; בארה"ב תכניות ההקלה הכמותית נמשכות; הבנק המרכזי של יפן הודיע בתחילת אפריל על הכפלת קצב רכישות האג"ח. המדיניות המרחיבה של הבנקים המרכזיים במדינות המפותחות הגדולות צפויה להימשך, על פי הודעותיהם, גם בהמשך השנה", נכתב בהודעת הבנק.

בבנק שבו והפנו אצבע כלפי הממשלה, וציינו כי הפתרון למחירי הנדל"ן הגואים נמצא בצד ההיצע, ולא בצד המוניטרי. הוזכרו צעדי המיסוי שעליהם דנה הממשלה (כגון ביטול הפטור ממס שבח למשקיעים והטלת מיסוי על משפרי דיור), וההערכה הייתה שכאשר הם ייושמו, צפויה התמתנות של הביקושים בשוק הדיור. עם זאת, חברי הוועדה הדגישו כי נדרשים צעדים בצד ההיצע אשר ביכולתם להביא לגידול בקצב בניית הדירות וכך להתמתנות מחיריהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן