בנק ישראל: שיעורי התעסוקה של בני 55 ומעלה עלו משמעותית

שיעורי התעסוקה של בני 55 ומעלה עלו משמעותית בעשור האחרון. כך עולה מקטע מתוך דו"ח בנק ישראל לשנת 2012, שיפורסם בקרוב. עוד עולה כי בקבוצות הגיל המתקרבות לגיל הפרישה, שיעורי העובדים שממשיכים לעבוד משנה לשנה דומים לשיעורים המאפיינים עובדים בראשית שנות ה-40 שלהם.

על פי הדו"ח, מגמת ההתפתחות של שכר העובדים המתמידים המבוגרים דומה אף היא לזו של הצעירים. בין השנים 2003 ו-2009 ההסתברות של עובדים מבוגרים לשרוד בתעסוקה עלתה במידה רבה יותר מאשר אצל עובדים בראשית שנות ה-40 שלהם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"העלייה שחלה בתוחלת החיים דורשת התאמות מצד מערכות הפנסיה והביטוח הלאומי, כדי שהן יוכלו לספק הכנסה נאותה לפורשים, והיא מגדילה את נחיצותה של הארכת תקופת העבודה", נכתב בהודעת הבנק. הניתוח מצא כאמור כי בהשוואה לקבוצות הגיל הצעירות, המבוגרים שמועסקים אינם נוטים להפסיק לעבוד בשיעורים גבוהים יותר ושכרם אינו יורד. 


צילום: IngImages ASAP

בין השנים 2005-2009, עלה שיעור ההשתתפות של נשים בנות 60-61 בכ-9.4 נקודות אחוז ושל גברים בני 65-66 בכ-17.1 נקודות אחוז. זאת לאחר שבינואר 2004 הממשלה שינתה את החוק המגדיר את גיל הפרישה הרשמי, והעלתה את גיל הפרישה הרשמי. ההעלאה נפרשה על פני 5 שנים, ובכל פעימה הגיל הרשמי נדחה ב-4 חודשים.

בהשוואה ל-2003, ב-2009 היו שיעורי השרידות של הגברים לפני גיל הפרישה גבוהים משמעותית, וכי לא הייתה עלייה מקבילה בשיעורי השרידות של העובדים הצעירים. בקרב הנשים, לעומת זאת, העלייה הייתה דומה בשתי הקבוצות.

כתבה נוספת בנושא: 

בנק ישראל: ההשכלה – הגורם הדומיננטי בגידול כוח העבודה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן