בסימן אדום: יום המסחר בבורסה ננעל במגמה שלילית

יום המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים. בשבוע החולף הורגשה תנודתיות רבה בשווקי העולם. כזכור, החל מיום שני שעבר חלו משברים בבורסת סין שהביאו להפסקת המסחר פעמיים על רקע ירידות שערים קיצוניות של עד 8% במדדים המרכזיים. הבנק המרכזי הסיני הזרים עשרות מיליארדי דולרים, והרשות לניירות ערך במדינה הציעה כלים פיסקליים שימנעו את קריסת הבורסה במקרים דומים, מה שעשוי לטלטל את שווקי העולם. מניות הגז הישראליות המשיכו לרכז עניין לאחר טלטלות עזות שחלו במחירי הנפט, עד הגעה לשפל של 11 שנים בשבוע בעבר.

ביום שישי האחרון פורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש דצמבר 2015, זאת בפעם הראשונה לאחר העלאת הריבית. בניגוד לתחזיות האנליסטים, המגמה הייתה חיובית כאשר הדוח הצביע על תוספת של 292 אלף משרות, כשהצפי היה 202 אלף משרות בלבד. בשיעור האבטלה לא חל שינוי והוא עומד על 5%, שפל של יותר מ-7 שנים.

בשבוע שעבר הפסיקה בורסת סין את המסחר פעמיים, לאחר ירידות של עד 8% במדדים המרכזיים. בתחילה – ההערכות היו כי הנפילה המשמעותית שהתרחשה בפעם הראשונה ביום שני שעבר, הייתה על רקע צלילת מחירי הנפט שהתעצם עקב המשבר הדיפלומטי בין איראן לסעודיה. אולם, לאחר הערכה מחודשת – נקבע כי הירידה הייתה על רקע פיחות בשער מטבע היואן שאפשר הבנק המרכזי הסיני. לאחר מכן, ננקטו צעדים על ידי האחרון וביניהם – הזרמת 20 מיליארד דולר למערכת הבנקאית, כמו גם רשות הני"ע במדינה שנערכה מחדש בהיבט הנחיות שהטילה במקרים בהם תרחישים מאין אלה יאיימו על יציבות הבורסה הסינית. הטלטלות הללו בסין כאמור, הביאו לירידות שערים חדות הן בוול סטריט והן באירופה. 

מניית אבנר עלתה ב-1.4%, דלק קידוחים טיפסה ב-1% בקירוב, וגם מניית רציו עלתה היום. מניות הגז המשיכו לרכז עניין על רקע משבר הנפט ומחירו שהתרסק לשפל של 11 שנים. בשבוע שעבר הגיע מחירה של חבית נפט לפחות מ-35 דולרים. מניית מיילן נפלה ב-3.4% היום, ומניית סודהסטרים התרסקה ב-8.3%. מדד ת"א 25 נפל ב-0.5%, ת"א 100 ירד ב-0.5%, מדד הבנקים איבד מערכו 0.2%, מדד הנפט והגז נפל ב-0.3% ומדד התקשורת ירד ב-0.4%. מדד הנדל"ן נחלש ב-0.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן