בעקבות אסיה: גם אירופה ננעלה בעליות; לונדון התחזקה ב-1.3%

בורסות אירופה ננעלו אחר הצהריים בעליות כשברקע דיווחים על הסכמה בין שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי בנושא מדיניות אחידה לגבי סיוע לבנקים שקורסים. לפי ההסכם יאלצו הבנקים בשלב הראשון לבצע תספורות למשקיעים ולבעלי הפקדונות בבנק, ורק לאחר מכן ימשך תהליך החילוץ. 

בורסת לונדון התחזקה ב-1.3%, בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.6% לערכה ובורסת פאריס רשמה גם היא עליה, של 1%.

גם בורסות אסיה ננעלו היום במגמה חיובית, על רקע עדכון הצמיחה המאכזב מאתמול בארה"ב. הירידה בצמיחה מגבירה את ההערכות בשווקים שתוכנית ההרחבה הכמותית תמשך. בורסת טוקיו זינקו ב-3%, הונג קונג התחזקה ב-0.5%, סיאול קפצה ב-2.9% ובורסת שנחאי איבדה 0.1% מערכה.

על פי נתונים שפורסמו היום המשק האמריקאי צמח ברבעון הראשון של השנה ב-1.8% ולא ב-2.4% כפי שפורסם קודם לכן. מדובר בעדכון השלישי והאחרון למציחת המשק ברבעון הראשון של 2013.

צילום: רויטרס

על פי הנתונים, הסיבות העיקריות לעדכון השלילי הן ירידה בצריכה, בהשקעות בעסקים ובנתוני היצוא של ארה"ב. על פי העדכון, הצריכה בארה"ב, המהווה כשני שליש מהפעילות הכלכלית, צמחה ברבעון הראשון ב-2.6% בניגוד לעדכון קודם של 3.4%. בנוסף, היקף הייצוא, אשר בעדכון הקודם נרשמה בו צמיחה, ירד ב-1.1% ברבעון הראשון. נתון זה חתך 0.15% מצמיחת התמ"ג

"השוק חווה ריבאונד טכני, אך עדיין לא ניתן להגדיר זאת כמגמה", מסביר האנליסט לים סו יאנג מחברת סמסונג בטוחה בסיאול. "המשקיעים עדיין נוהגים בזהירות". 

גם בסין שב הבוקר הבטחון למשקיעים, אחרי שבתחילת השבוע קרסו הבורסות ברפובליקה לאחר הודעה מאכזבת של הבנק המרכזי על כך שלא ישנה את מדיניותו המוניטרית. מצוקת המזומנים בה מצויה המערכת הבנקאית היא הקשה ביותר שלה בעשור האחרון. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן