בעקבות אפל: יצרניות מכשירי האנדרואיד מקדמות תקן לסריקה ביומטרית

הכירו את Fido Alliance, יוזמה בהובלתו של מיקל בארט (Michael Barrett) שנועדה להציע את הזיהוי הביומטרי גם בעבור משתמשי אנדרואיד כבר בתחילת 2014.

אחד מהחידושים שאפל הציגה במכשיר האייפון החדש שהשיקה לפני כחודש, אייפון 5S, היה ה-TouchID המאפשר למשתמשים לפתוח את נעילת המכשיר באמצעות זיהוי ביומטרי של אחת מאצבעותיהם. לאור ההצלחה המסחררת וקצב האימוץ המהיר לטכנולוגיה החדשה מצד המשתמשים, היה זה רק עניין של זמן עד שגם יצרניות האנדרואיד יביעו עניין בהטמעת מערכת דומה במכשיריהן.

כעת, ארגון Fido Alliance החליט להתגייס עבור המטרה. הארגון נוסד ב-2012 במטרה לעזור למשתמשים להתמודד עם בעיות שנתקלים בהם בעת יצירה או שמירה של שמות משתמש וסיסמאות במגוון מכשירים, לצד פיתוח פתרון לחוסר הפעולה ההדדי בין מכשירים הזקוקים לזיהוי ברמה גבוהה.

נכון להיום, המטרה החדשה של הארגון היא לייצר סטנדרט בתחום האבטחה הביומטרית במכשירי אנדרואיד, במטרה לשחרר את הסטנדרט ליצרניות במהלך חצי השנה הקרובה. המטרה היא להציע לכלל יצרניות אנדרואיד בשוק אפשרות להטמיע את פתרון האבטחה הביומטרית במכשיריהן, כדי שהן יוכלו להציע מנגנון אבטחה מתקדם שעובד בצורה חלקה ופשוטה עבור המשתמשים, ושומר על המידע שלהם.


חווית הזיהוי הביומטרי של FIDO | מקור: יח"צ

אבטחה ביומטרית היא לא אלמנט חדש במערכת אנדרואיד, וכבר היום ניתן למצוא כמה וכמה מכשירי אנדרואיד המציעים סוגים שונים של אבטחה מסוג זה, החל מזיהוי פנים, זיהוי קול ועד זיהוי אצבע במכשירים מסויימים. אך המטרה של FIDO היא לאחד בין כל היכולות הללו ולייצר מפרט יחיד וזהה, כך שיהיה קל להטמעה עבור היצרניות, וקל לשימוש עבור המשתמשים, גם אם הם עוברים ממכשיר אנדרואיד אחד לשני.

הסטנדרט החדש עליו עובד הארגון יציע לא רק אבטחה ברמת המכשיר ופתיחת מסך הנעילה, שכן הארגון מעוניין לאפשר התממשקות מול כל אתר או אפליקציית ענן לזיהוי המשתמשים. כלומר, המטרה היא להציע אבטחה ביומטרית מקוונת באמצעות הענן, כך שיפתור גם את בעיית הסיסמאות במגוון רחב של שירותים ואתרים.

כמובן שעל מנת להפוך את החזון למציאות הארגון מונה לא פחות מ-48 שותפים גדולים וידועים שאמורים לעזור בפיתוח, כגון גוגל, PayPal, לנובו ומגוון ארגונים ויצרנים מוכרים. אחת מהחברות שיעבדו על הפיתוח הממשי היא Nok Nok Labs, שתעבוד על פיתוח צד השרת של הסטנדרט החדש. הארגון מקווה כי מכשיר האנדרואיד הראשון שיכלול בתוכו את הסטנדרט יגיע לשוק כבר במהלך 2014, והמטרה הסופית היא להרחיב את השירות אל מעבר לפלטפורמת אנדרואיד אל מגוון רחב של מכשירים.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

מתקרב: פרטים נוספים חושפים את הנקסוס 5

אינטל מציגה את Galileo בשיתוף פעולה מיוחד עם ארדואינו

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן