"בעקבות הלחץ ממאגרי הגז": הדולר נחלש ב-0.4%; היציג – 3.601 שקלים

על סף 3.6 שקלים: הדולר המשיך הבוקר לרדת ושערו היציג נקבע על 3.601 שקלים – ירידה של 0.387% לעומת אתמול. היורו נחלש ב-0.285% ושערו נקבע על 4.8009 שקלים.

"הדרדרות הדולר ממשיכה בעקבות לחץ ממאגר הגז", נכתב בסקירה השבועית שהוציא היום בנק אגוד, "וכשברקע התגבשו לאחרונה עסקות מכירת חברות כגון חלק נוסף מישקר לוורן באפט או מכירת ווייז שהתגבשה השבוע לעסקה. נגיד בנק ישראל מווסת אמנם את הירידה אך לא מונע אותה לגמרי. בין לבין התשואות על האג"ח האמריקאי עולות כשהמשקיעים תוהים מתי וכיצד ישנה ברננקי את מדיניות ההזרמות שלו, והדבר מחליש את הדולר".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"בעולם המשיך השבוע הדולר להיחלש, וזאת למרות שבעבר, בד"כ כאשר שוקי המניות היו מתחילים לקרטע – הדולר היה מתחזק כחלק מתפיסתו כמטבע בטוח", המשיכו באגוד. "הדולר נחלש בשל החששות כי ברננקי יפחית בקרוב את מדיניות ההזרמות שלו וכן מסיבות נוספות מחוץ לארה"ב. ביפן למשל, היפוך המגמה במטבע ובמניות הביא להדרדרות בניקיי והתחזקות בין, וזאת מכיוון שהבנק היפני לא מתכוון להרחיב את תוכנית רכישות האג"ח הממשלתיות שלו".

צילום: רויטרס

"השבוע, המגמה מול השקל הייתה קורלטיבית עם התנהגותו מול שאר המטבעות בעולם, מה שמקשה על יצירת מגמה שונה", סיכמו באגוד. "בנוסף, בשוק המקומי גיבוש עסקת ווייז תומך במידה מסוימת בהתחזקות השקל ומנגד, החלטת MSCI שלא להכליל את ישראל במדד MSCI אירופה, יכולה דווקא להפחית מעט את הלחץ על התחזקות השקל.אם מדד המחירים לצרכן שלהערכתנו עשוי לעלות ב- 0.2%, יהיה נמוך מכך – הדבר יכול לעודד את בנק ישראל להפתיע ולהקדים את הפחתת הריבית באופן ששוב יעלה קצת את שער החליפין".  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן