בעקבות כחלון: מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל עוזב

בעקבות השר: מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל הודיע היום כי הוא עוזב את תפקידו, שבוע לאחר הודעתו של השר משה כחלון על עזיבת הליכוד. "מילאתי את חובי לחברה. אני מעוניין לעבוד במציאת פתרונות פרקטיים לאתגרים בשוק התקשורת. לישראל יש את הפתרונות אבל צריך לקחת אותם למקומות הנכונים ובזה אני רוצה להתמקד", אמר בר טל בכנס Go4Europe שבו השתתף.

לפורבס אמר בר טל כי אינו יודע אם יעזוב לפני הבחירות או אחריהן, אך יעשה זאת יחד עם השר כחלון. הוא הבטיח כי עד לעזיבתו יפעל כרגיל: "עד אז נמשיך עסקים כרגיל. לא נשאיר קצוות פתוחים", ציין.

בר טל נכנס לתפקיד ביולי 2009, לאחר שכיהן כמנכ"ל קוקרמן השקעות וכסגן נשיא חברת ארגייל האמריקנית, הפועלת בשוק האבטחה האלקטרונית. בתחילת שנות ה-90' היה עוזרו של רחבעם זאבי, שר בלי תיק באותה תקופה.

כחלון ובר טל ביצעו שינויים רבים בתקופתם במשרד, בראשם הרפורמה בתחום הסלולר, אשר איפשרה הכנסת מפעילים חדשים לשוק – וירטואליים וממשיים – והביאה לצניחה במחירי השירותים בשנה האחרונה, וגם לנפילה במניות המפעילות הוותיקות.

בר טל התיייחס לפתיחת השוק הסלולרי, ואמר כי "לא ניתן היה להמשיך לפעול במערכת סגורה לאורך זמן. זה עובד בטווח הקצר, אך לא בטווח הארוך. אני מאמין שבעתיד נראה כמה "גורילות" (טייקונים וחברות גדולות) מנסות להפעיל שוק סגור בתחומי תקשורת אחרים כמו הטלוויזיה. הם ינסו לחסום אותנו הלקוחות, אך הודות לטכנולוגיות שמפותחות בישראל נוכל לעצור תוכניות מהסוג הזה".

דני איילון: "בעתיד יהיה מספיק גז למדינה וליצוא"

מוקדם יותר דיבר בכנס סגן שר החוץ דני איילון, והתייחס לעתודות הגז בישראל. "בעתיד יהיה לנו הרבה גז. מספיק בשביל צרכי המדינה וגם בשביל לייצא לאירופה. כבר עכשיו אנחנו פועלים עם שותפים אסטרטגיים בתחום כדי לאפשר זאת בעתיד. נוכל לייצא את הגז לאירופה וגם למזרח אסיה דרך ים סוף".

איילון הוסיף בנאומו כי "הדבר הכי חשוב היום בכלכלה הוא חדשנות וטכנולוגיה". הוא התייחס להשקעות של ממשלת ישראל בחדשנות, וציין כי "אחד התחומים החשובים והחזקים שיש לפתח כרגע הוא הנדסה גנטית. אנחנו בישראל הצלחנו להתגבר על הקשיים האתיים של התחום".

איילון | צילום: חן חממה

"הנדסה גנטית יכולה לסייע בפתרון משבר המזון העולמי. הדרך לעשות זאת היא להשתמש בהנדסת מזון לשם יצירת מזון טוב יותר. אנחנו יכולים לייצר מזון מהונדס במכון וולקני ועל ידי חברות היי- טק פרטיות הפועלות בתחום. אנחנו יכולים ליצור מזון המתאים לתנאי שטח שונים, לסוגי אדמה ולצרכים שונים של אנשים".

לפני איילון דיבר בכנס רוג'ר קוקירמן, דירקטור בחברת קוקירמן השקעות, והתייחס למשבר המתמשך בגוש היורו: "אין לי ספק שהיורו ישרוד, הודות לנחישות ולמדיניות של מריו דראגי שהזרים הון לשווקים. הזרמת ההון תגדיל את הצמיחה והצמיחה חיונית להישרדותה של אירופה", ציין.

הוא הוסיף כי "אירופה הולכת להיות שוק הצרכנים הגדול בעולם, וישראל חייבת להגדיל את ההשפעה שלה בשוק זה. היא תעשה זאת על ידי הגדלת ההשקעות, הקשרים המסחריים וההסכמים הטכניים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן