בעקבות תחקיר כלבוטק: ייצוגית נגד תנובה בסך 100 מיליון שקל

מכה נוספת לתנובה. לאחר שביום חמישי שודר בתוכנית כלבוטק תחקיר המציג התעללות של עובדי משחתת "אדום אדום" בעגלים ובבקר, מוגשת היום נגד החברה תביעה ייצוגית בסך 100 מיליון שקל. התובעת, המיוצגת על ידי עו"ד האני טנוס טוענת כי החברה פועלת בניגוד לחוק צער בעלי חיים ומעלימה מהצרכנים את העובדה כי היא מתעללת בבקר הנמצא במשחטה. 

בכתב התביעה כתוב כי התחקיר בכלבוטק הציג "התעללות בוטה בבקר ועוד מעשים שאין לעשותם". עוד נכתב כי "ההתעללות נעשתה לכל הפחות תוך עצימת עיניים של הדרג המנהל את המקום ולפחות בחלקה הגדול בהנחיה מפורשת מלמעלה". 

התובעת טוענת כי חלק מההתעללות נובע מנהלים פסולים, העדר הכשרה ומחוסר מיומנות וחוסר רגישות של המעורבים בטיפול בבעלי החיים במשחטה. לדבריה ההנהלה הייתה מודעת להתעללות. בנוסף טוענת התובעת כי קיים כשל חמור בהתנהלותו של וטרינר המשחטה, אשר טען בפני החוקר הסמוי של התוכנית כי חוק צער בעלי חיים אינו חל בתחומי בית המטבחיים. 

צילום אילוסטרציה: רויטרס

בתגובה לתביעה נמסר מבחרת תנובה: "בעקבות תחקיר כלבוטק ששודר אנו מבקשים לומר באופן חד משמעי כי אנו מוקיעים התנהגות זו, מסתייגים ממנה והיא אינה מייצגת אותנו כחברה. ההתנהגות הגסה – כפי שהוצגה בסרטון – היא חריגה מכל הנהלים שלנו". עוד נמסר כי "כל העובדים, הן עובדי אדום אדום והן עובדי הקבלן, עוברים הכשרות וריענון נהלים, הכוללים התייחסות נאותה וטיפול ראוי בבעלי חיים. אנו חוזרים ומצהירים: עובד שיעבור על נהלים אלו לא ישאר בחברה. נקפיד שהתנהלות כזו לא תקרה שוב". 

מקורבים לעניין טוענים כי לאחר פסום התחקיר פיטרה תנובה עובדים רבים מהמשחטה וכן את מנהל המפעל. כמו כן, כפי שאמר מנכ"ל החברה בתוכנית, הותקנו במשחטה מצלמות שיעקבו אחר התנהלות העובדים במקום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן