“בעתיד נטפל בטייקונים, ברווחים הכלואים ובמס החברות”

"ככל שנקדים ונרפא את הכלכלה הישראלית, כך נוכל לטפל יותר בשכבות החלשות" – כך אמר הבוקר שר הרווחה מאיר כהן על רקע אישור תקציב המדינה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת אתמול. בראיון לגל"צ התייחס כהן להצעת התקציב שהציג שר האוצר, ואמר כי "המשק הישראלי הוא כמו פצע מדמם, וכרגע שמנו חוסם עורקים בכדי לעצור את הדימום". 

עם זאת, טוען כהן כי בעתיד יינקטו גם צעדים נוספים: "ברור לנו שבעתיד יהיה צורך לגעת בטייקונים, להטיל רגולציה על הגז, לטפל ברווחים הכלואים ולהעלות את מס החברות". לפי כהן "בתוך שנתיים לא תהיה ברירה אלא לטפל בכל אלו. זה ברור לכולנו. אחרת לא נוכל להביט בעיני הבוחרים שלנו".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

עוד הוסיף כהן כי "לפיד הפגין אומץ רב כשלקח על עצמו את תיק האוצר. לקחנו את ארבעת התיקים הקשים ביותר: אוצר, בריאות, חינוך ורווחה, וזו שליחות אמיתית. אנו מאמינים שמי שמדבר – גם עושה".

"הנחנו חוסם עורקים". כהן I צילום: צרק ישראל סלם

לעומתו, יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' טענה כי במפלגתו של כהן מצטיינים אך ורק בדיבורים, ולא במעשים: "הם חושבים שמילים יכולות לכפר על היעדר המעשים. הם יורים במי שקל, בחסרי הלוביסטים וחסרי הכוח בחברה". יחימוביץ' ביקרה את דבריו של כהן כי התקציב נועד "לעצור את הדימום", ואמרה כי "אלו דברים חסרי שחר ותוכן. בתכניתו של לפיד אין בכלל מנוע צמיחה. זו התעללות בציבור הישראלי – תקציב של פחדנים".

בתגובה לדבריו של שר האוצר אתמול במליאה, אשר האשים אותה כי בחרה בפתרון הנוח עבורה ונמנעה מתפקיד שרת האוצר, אמרה: "יש דבר גרוע מלהנהיג אופוזיציה אלטרנטיבית לממשלה, וזה להיות קבלן הביצוע של ביבי". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן