בפעם השלישית: תינוקת בת שנה וחצי מתה לאחר שהושארה ברכב

מקרה שלישי בתוך שבועיים של תינוקת שנשכחה ברכב ומתה: יום אחרי מותה של פעוטה בת חצי שנה משילה, כוחות ההצלה הוזעקו היום (ב') בשעות הצהריים ליישוב דולב ביהודה ושומרון לאחר שילדה בת שנה וחצי נשכחה במכונית.

הצוות הרפואי ביצע בפעוטה פעולות החייאה ובהמשך היא פונתה לבית החולים אסף הרופא. לאחר כשעתיים, נאלצו לבסוף לקבוע את מותה. דובר מד"א זכי הלר סיפר לגל"צ: "בסמוך לשעה 13:20 קיבלנו קריאות על תינוקת כבת שנה וחצי שנמצאה מחוסרת הכרה, ללא נשימה ודופק, ככל הנראה לאחר ששהתה בתוך רכב סגור מספר שעות. חובשים ופרמדיקים שגרים ביישוב החלו לבצע בה פעולות החייאה, וניידת טיפול נמרץ הוזנקה למקום".

בעקבות הטרגדיות הרבות הנגרמות בגין שכחת פעוטות ברכבים סגורים, ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד הצהירה היום כי תפעל לזירוז החקיקה שתיתן מענה למצוקה הדחופה. "אפעל במיידי ביחד עם עמיתי על מנת לקדם את הצעת החוק של ח"כ אורלי לוי ויו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין שעברה בקריאה טרומית ומסדירה טכנולוגיה שתמנע מקרים אלו", אמרה אלהרר. "המצב אינו יכול להימשך גם לא דקה אחת. אפעל מול הכנסת לקיים מרתון מעתה ועד לסיום מהיר של הליך החקיקה".

הלילה נקברה הפעוטה שהושארה ברכב על ידי אביה בשילה. האב חזר ממשמרת לילה כמאבטח והיה אמור להסיע את בתו לגן, אך שכח אותה במכונית במשך שבע שעות. הוא מצא את הפעוטה ברכב, כשהיא מחוסרת הכרה, ושכנו הזעיק מיד את כוחות ההצלה, אולם ניסיונות ההחייאה שביצעו בה חובשי מד"א ירושלים נכשלו.

"היה כאב גדול והרבה שקט", סיפרה הבוקר תושבת היישוב ושכנה של ההורים, מוריה גרין גליק, שנכחה בהלוויה. "כל היישוב התכנס בדממה כדי לתמוך ולתת את המשענת שצריך לתת במצב כזה קשה", אמרה גליק לרדיו 103, "לא היו הרבה דיבורים, בעיקר בכי. ההורים היו מפורקים. אי אפשר לתפוס דבר כזה – אב שצריך לומר קדיש על תינוקת שנולדה לו לפני פחות מחצי שנה. זה לא דבר שאנו רגילים בו".

רק לפני שבועיים מתה פעוטה בת תשעה חודשים לאחר שאביה שכח אותה במושב האחורי רכב במשך שעות לאחר ששיחת טלפון הסיחה את דעתו בשעה שהסיע אותה בבוקר למעון.

רק בשעה 16.00 אחר הצהריים גילתה האם שבתה לא הגיעה לפעוטון ואז התגלה לה המראה הנורא. אנשי מד"א פינו את הפעוטה במצב אנוש ומאוחר יותר היא מתה מפצעיה.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) קראה היום למשרד התחבורה לחייב התקנת אמצעים טכנולוגיים ברכב, כדי למנוע שכחת ילדים. ביום רביעי האחרון אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק אחרת של לוי-אבקסיס שמחייבת מוסד חינוכי ליצור קשר עם הורי ילד שלא הגיע.

לוי-אבקסיס פנתה היום גם בשאילתא דחופה לשר התחבורה ישראל כץ לגבי ההתמודדות של המשרד עם התופעה ומדוע אינו מחייב אמצעים טכנולוגיים בכלי רכב. 

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן