בקואליציה חוששים: נדחה הדיון בנושא הגז הטבעי לסוף סדר היום

על פי בקשת הממשלה, נדחה היום (שני) הדיון בנושא הגז הטבעי לסוף סדר יומה של מליאת הכנסת וזאת מאחר וראש הממשלה, בנימין נתניהו, חושש שהקואליציה לא תשיג את הרוב הדרוש.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר כי עד כה לא קיבל פניה שלא לקיים הצבעה בסוף הדיון והוסיף כי כדי לדחות את ההצבעה למועד אחר הוא צריך שיונחו בפניו סיבות מהותיות.
בקואליציה ינצלו את דחיית מועד ההצבעה כדי לנסות להשיג רוב, לאחר שהשרים משה כחלון (כולנו), יואב גלנט (כולנו) וחיים כץ (הליכוד) עדיין מתעקשים שלא להצביע בעד ההצעה שתונח הערב על שולחן הכנסת בשל ניגוד עניינים.

בשעה האחרונה מתקיימים מגעים קדחתניים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין שר האוצר, שר הכלכלה, אריה דרעי ויו"ר הקואליציה, צחי הנגבי, במטרה להגיע להבנות שיאפשרו את קיום ההצבעה עוד הערב.

עם זאת, גורמים בקואליציה אמרו כי אם יתברר לנתניהו שאין לו את הרוב הדרוש הבא יבקש לדחות את ההצבעה למועד אחר.

 נתניהו במאמצים אחרונים לקיים את ההצבעה היום | צילום: מרק ישראל סלם

מוקדם יותר כינס יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסיבת עיתונאים ובה אמר כי הוא תומך במתווה הגז אך מתנגד להעברת סמכויות שר הכלכלה ולכן מפלגתו תצביע נגד הממשלה.

"אנחנו לא הבייביסיטר של הקואליציה, לא ניתן להם סולם אלקטורלי. לש"ס לא נוח? שיסתדרו בתוך הקואליציה. מי שלא יכול להביא את השרים, שיסיק מסקנות ויתפטר. היום, כשמדובר על העברת סמכויות, נתנגד. כשיביאו את המתווה עצמו, אנחנו נתמוך. אני אומר לממשלה, המתווה הוא טוב. ככל שינסו להחזיק את זה הרחק מהעין הציבורית, כך יהיו יותר שאלות. שימו על השולחן את ההסכם וננהל ויכוח ענייני. אני חוזר ואומר – אני בעדו."

שקד למפלגת עתיד: "אל תשתפנו, תצביעו מה שנכון למדינה"

שרת המשפטים, איילת שקד, נשאה דברים במליאה ופנתה אל חברי מפלגת יש עתיד ואמרה: "היינו שותפים לקואליציה הקודמת וחלקנו את אותה האידאולוגיה כלכלית ליברלית. אני חושבת כי טוב תעשו אם היום בהצבעה תצביעו על פי מה שאתם חושבים שטוב למדינה. אם המתווה המוצע נכון בעינכם בקונסטלציה הגיאו-פוליטית, תצביעו בעדו".

עוד הוסיפה: "מצרים וארגנטינה בוכות עד היום שהגז נמצא בקרקעית הים והן הסתבכו ברגולציה. תעשו שיקול אידאולוגי ואמיתי. אני קוראת לחברי הקואליציה והאופוזיציה: אל תשתפנו! תצביעו מה שנכון למדינה גם אם זה לא פופולרי".

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן