בקרוב אצלנו: הכירו את נבחרת Under 30 האמריקאית של 2017

רשימת 30 Under 30 של פורבס לשנת 2017 היא האוסף המקיף ביותר של הממציאים והמשפיעים הצעירים המובילים כיום בארה"ב. בשנה השישית לפרסומה, רשימת 30 Under 30 מציעה הזדמנות שנתית לאמץ את האופטימיות, החדשנות והתעוזה שיש לצעירים. ברשימה נבחרו 30 משני משחק שהם מתחת לגיל 30, מתוך 20 תעשיות – 600 סך הכל – שמאתגרים את התבונה הקונבנציונלית וכותבים מחדש את החוקים לדור הבא של יזמים, אנשי בידור, מחנכים ועוד. המטרה שלהם היא לשבור את הסטטוס קוו לשנות את העולם.

חלק מ-600 הצעירים האלו יגיעו באפריל לכנס Under 30 שיתקיים בארץ, ואליהם יצטרפו צעירים מבטיחים מאירופה ומישראל. הצעירים הישראלים יוכרזו על ידי פורבס ישראל בפברואר. זו הפעם השנייה שיתקיים כנס זה בארץ, לאחר שבשנה שעברה הוא יצא לראשונה מגבולות ארה"ב.

משתתפי כנס Under 30 בישראל בשנה שעברה 

מעוררי השראה

במקור, הרשימה קיבלה השראה מעלייתם של יזמים צעירים, רובם בתחום ההייטק, שהיכו גלים והרוויחו כסף רב. ברור כי קודם לכן, להיות צעיר לא היה יתרון כל כך גדול כמו היום. בני דור המילניום שהם מייסדים, בוני מותגי ויוצרים עסקים למטרות טובות, לא מחכים למקפצה בקריירה. השאיפות שלהם הרבה יותר גדולות – ומותאמות באופן מושלם לעולם הדיגיטלי הדינמי, היזמי וחסר הסבלנות שהם גדלו בתוכו.

נבחרת 2017 היא קבוצה מעוררת השראה. 600 האנשים שמרכיבים אותה כוללים את השחקנית מרגו רובי שהופיעה השנה באגדה של טרסן ויחידת המתאבדים, יועצת התקשורת של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, המוזיקאי גאלאנט, העיתונאי זוכה פרס פוליצר ווסלי לווארי ואושיית המדיה החברתית קיילי ג'נר. רבים אחרים הם סופר סטארים בתחומים שלהם, ויפרצו לתודעה הציבורית בקרוב.

מיטשל האשימוטו בן ה-25, הקים את חברת תכנת הקוד הפתוח HashiCorp שגייסה 34.7 מיליון דולר. הלקוחות שלה כוללים את איביי, דיסני, פייפאל, סטרייפ וכמעט כל בנק יו.אס. אליס זאנג בת ה-27 היא משקיעת הון סיכון נדירה בעמק הסיליקון. קרן NewGen שלה, שמתמחה בהשקעות הייטק בשלבים ראשוניים, גייסה 92 מיליון דולר וביצעה 38 השקעות עד כה. וויטני וולף, 27, סייע ליצור שתי אפליקציות ששינו את הדרך שבה אנחנו יוצאים לדייטים: טינדר ובאמבל.

הופ היקס, יועצת התקשורת של טראמפ | צילום: יוטיוב

גם השנה מופיעים ברשימה ישראלים. מיכה הנדלר, 27, הוא מייסד מקהלת הנוער הירושלמית של ימק"א. נועם אנגריסט בן ה-25 הוא יזם חברתי שייסד עם שותפו את ארגון Young 1love, שמלמד תלמידים בבוצואנה על חינוך מיני ומחלת האיידס. ישראלי נוסף הוא יונתן רגב, 29, מייסד שותף ב-The Farmer's Dog, סטארט-אפ שעוסק במשלוחים של מזוןב ריא לחיות מחמד. הצעיר בחבורה זו הוא יקיר גולה בן ה-23, מייסד שותף ב-GoPuff, רשת חנויות נוחות בפילדלפיה.

כולם נמצאים בחברה טובה. בשנים קודמות הרשימה כללה את המיליארדרים מארק צוקרברג ואוון שפיגל, השחקנית המרוויחה ביותר בהוליווד ג'ניפר לורנס, מייסד Oculus VR פאלמר לאקי, צ'אנס דה ראפר, המדליסטית האולימפית אלכס מורגן והדוגמנית למידות גדולות אשלי גרהאם. קהילת 30 Under 30 כוללת כעת 4,000 צעירים מכל העולם – מארה"ב, לאירופה ולאסיה.

קיילי ג'נר בפרסומת למותג הקוסמטיקה שלה | צילום: יוטיוב

20 הקטגוריות ברשימה כוללות אמנות וסטייל, חינוך, הייטק, פיננסים, ספורט, משפט ופוליטיקה, מדיה, מוזיקה, מדעים, השקעות ועוד. בכל שנה נבחרים צעירים חדש/ים לגמרי, שלא הופיעו בה בשנה שעברה.

השנה התחרות היתה קיצונית יותר מאי פעם: יותר מ-15 אלף מועמדים ל-600 מקומות בלבד. מדובר באחוז קבלה שעומד על 4%, מה שהופך את ההשתתפות ברשימה לקשה יותר מקבלה לשתי האוניברסיטאות הבררניות ביותר בארה"ב: סטנפורד (4.8%) והרווארד (5.2%).

חלק מהנבחרים השנה | צילום מסך

Under 30 במספרים

  • 50% ויותר הם מייסדים או מייסדים משותפים.
  • 57% התחילו את העסק שלהם כדי לפתור בעיה.
  • אחד מתוך שישה היגר לארה"ב, כאשר המהגרים מגיעים מ-44 מדינות.
  • 5 האוניברסיטאות המובילות מהן הגיעו הצעירים: הארוורד, MIT, אוניברסיטת ניו יורק, סטנפורד ואוניברסיטת פנסילבניה.
  • מנטור החלומות מספר אחת: אלון מאסק. העדפות פופולריות אחרות כללו את ביל גייטס, ברק אובמה ושריל סנדברג.
  • קרוב למחצית מהם (49%) תיארו מילניאלים כחדשניים. הגדרות אחרות כללו אידיאליסטים (23%), משפיעים (18%) וממציאים (10%).
  • קרוב למחצית (48%) תיארו הצלחה כמימוש הפוטנציאל שלך, או כשאתה אוהב את עצמך ואת מה שאתה עושה (גם 48%). רק 4% רודפים אחר הצלחה בשביל תהילה ועושר.
  • 3 האפליקציות הנבחרות: אינסטגרם, סלאק, טוויטר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן