בקרוב: המגדל הגבוה בארץ יוקם בת"א במקום הקריה

הבניין הגבוה ביותר בישראל יוקם בלב תל אביב. ועדת התכנון ובנייה בתל אביב אישרה היום את פרויקט קרן הקרייה של רשות מקרקעי ישראל, הכולל הקמת מגדל בן 80 קומות, מגדל בן 50 קומות ושני מגדלים בני 45 קומות כל אחד. שני המגדלים הגבוהים ישמשו לעסקים ולמסחר והשניים האחרים למגורים. 

פרויקט "קרן הקריה" הינו פרויקט המחבר בין שדירת העסקים לשדרת התרבות. הפרויקט מצוי בפינה הצפון מזרחית של מתחם צפון הקריה בשטח של כ- 38 דונם. ברשות מסבירים כי נועד לענות על מצוקת המשרדים והמגורים בתל-אביב. שטחו של המתחם 240,000 מטרים רבועים והוא יכלול כ-100,000 מ"ר משרדים ו-כ 770דירות. כחלק מהפרויקט ייבנו – מגדל משרדים בן 80 קומות, מגדל משרדים נוסף בן 50 קומות ושני בנייני מגורים בני 45 קומות כל אחד.


הדמיית הפרויקט: א.י. אדריכלות ובינוי ערים יצחק חלפון

מגדלי המשרדים מעוצבים כפריזמות משולשות והם קרויים בפי מתכנני המתחם "מגדלי הטובלרון". חלק מתכנון הפרוייקט- בנייני המגורים ייבנו מעל קומות מסחריות וביחד עם מגדלי המשרדים יוצרים מתחם אחיד בעיצובו.

הועדה המקומית קבעה כי 20% מהשטח המיועד למגורים יוקצה ליחידות דיור קטנות, אשר שטחן יהיה עד 65 מ"ר עיקרי. שאר יחידות הדיור יהיו בשטח של כ-85 מ"ר עיקרי.

מתחם 'קרן הקריה' מקודם לדיון בוועדה המחוזית עם המלצה להיקפי זכויות של כ-620% לשימושי תעסוקה, מסחר ומגורים. המדיניות מעודדת פיתוח הפרויקטים בשימושים מעורבים, לרבות משרדים, מגורים ומסחר וזאת על מנת לאפשר באזור פעילות עירונית מגוונת המתבססת על מרכזיותו וקרבתו למוקדי התרבות הסמוכים- למשכן האומנויות, הסימנטק ומוזיאון ת"א.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן