ברגע האחרון – נמנעה ההשבתה הכללית של הדסה

ברגע האחרון נמנעה שביתה כללית של רופאי הדסה לאחר שבמשרדי ההסתדרות הרפואית התקבל הבוקר העתק של פוליסת הביטוח המיקצועי המגן על הרופאים מפני תביעות בגין רשלנות רפואית.

אתמול איימו בהסתדרות הרפואית כי אם לא יחודש הביטוח המקצועי לרופאים, יעזבו אלה את בתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם ויפתחו בשביתה כללית.

"אם עד מחר ב-10:00 בבוקר לא נקבל העתק עדכני של פוליסת הביטוח המכסה את רופאי הדסה, נסיק מכך כי הרופאים המועסקים בהדסה אינם מכוסים בביטוח אחריות מקצועית", כתב יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן במכתב שנשלח מטעמו אתמול.

"לא נוכל להמשיך לתת לרופאים לסכן את עצמם ולהיות חשופים לתביעות עתידיות בסך מיליוני שקלים, ונאלץ להורות לציבור הרופאים לעזוב את שטח בית החולים על מנת שלא יגדילו את חשיפתם לתביעות".


הדסה עין כרם | צילום: מתוך ויקיפדיה

במקביל, בשאר בתי החולים ברחבי הארץ יערכו גם היום מפגן תמיכה ברופאי הדסה וישביתו את הפעילות לשעתיים בין 10:00 ל-12:00. ללא קשר הסרת איום הרופאים בהשבתה כללית, תמשיך להתנהל העבודה בהדסה גם היום במתכונת חירום.

אתמול הסתיים הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשת הנהלת הדסה להקפאת הליכים ללא החלטה, ויתכן שזו תפורסם כבר היום. אם יקבל בית המשפט את בקשת ההנהלה, הדסה תהיה מוגנת מפני תביעות נושיה במשך 3 חודשים, וכן תוכל להלין חלק משכרם של עובדיה. אתמול נחשף בדיון בבית המשפט כי החוב של הדסה לעובדים מסתכם ב-917 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן