Forbes Israel Logo

ברוך הבא: אדם נוימן הישראלי לראשונה ברשימת המיליארדרים

מגזין פורבס האמריקאי מפרסם היום את רשימת עשירי העולם השנתית. 17 ישראלים מופיעים בדירוג היוקרתי, כשאל החבורה נוסף השנה שם חדש ומרענן במיוחד – אדם נוימן, ממייסדי WeWork. בראש הדירוג ניצב ביל גייטס הוותיק, עם 75 מיליארד דולר.

שוק מניות תנודתי וחוסר יציבות במחירי הנפט הובילו בין היתר גם לירידה בכמות המיליארדרים בעולם, לראשונה מאז שנת 2009. השנה אותרו 1,810 מיליארדרים, לעומת שיא של 1,826 בשנה שעברה. שוויו של ההון המשותף שלהם הוא 6.48 מיליארד דולר, 570 מיליארד דולר פחות מאשר בשנה שעברה. זוהי גם הפעם הראשונה מאז שנת 2010 שההון הממוצע של המיליארדרים ירד – כעת הוא עומד על 3.6 מיליארד דולר, 300 מיליון דולר פחות מאשר בשנה שעברה.

מאחורי המספרים הללו עומד סיפור על מהפך חד: 221 אנשים ירדו מהרשימה, בעוד התווספו אליה 198 חברים אחרים. 29 אנשים נוספים מהדירוג של שנת 2015 הלכו לעולמם ו-29 מיליארדרים שנפלו מהרשימה בעבר מצאו את דרכם חזרה לדירוג. מבין אלו שהיו מיליארדרים בשנה שעברה ונותרו כאלה גם השנה – 892 איבדו מהונם, בעוד 501 התעשרו אף יותר. 

חדש ברשימה. אדם נוימן | צילום: יח"צ

אייל עופר: הישראלי העשיר ביותר

בראש עשירי ישראל עומד אייל עופר, המדורג במקום ה-135 ברשימה העולמית עם 8.4 מיליארד דולר. אחריו, במקום ה-228 מדורג סטף ורטהימר עם 5.6 מיליארד דולר ואת השלישייה הפותחת סוגר ארנון מילצ'ן עם 5 מיליארד דולר (מקום 270). פטריק דרהי, בעלי הוט (שלפי הרשימה האמריקאית מקוטלג כצרפתי) מחזיק בהון של 5.9 מיליארד דולר – הרבה פחות מהסכום שהפך אותו לפני שנתיים לאיש העשיר בישראל.

אך המעניין ביותר ברשימה הוא אדם נוימן, מבעלי מיזם המשרדים השיתופיים המצליח WeWork, אשר נכנס לראשונה לדירוג. נוימן הגיע הישר למקום ה-12 מבין הישראלים העשירים, עם הון שמוערך ב-1.5 מיליארד דולר, והוא נמצא במקום ה-1198 בדירוג העולמי. לעומתו, הישראלים שלמה אליהו וצדיק בינו מצאו עצמם השנה מחוץ לרשימה. 

רק שני אנשים מה-20 הראשונים ברשימה הצליחו לשמור על הדירוג שלהם גם השנה. ביל גייטס, כאמור, נותר האדם העשיר בעולם עם הון של 75 מיליארד דולר, זאת למרות שאיבד 4.2 מיליארד מהונו בשנה שחלפה. זוהי השנה השלישית בה גייטס פותח את הרשימה.


ביל גייטס. בראש הרשימה בפעם השלישית | צילום: ויקיפדיה

עוד שומר על מיקומו הוא וורן באפט, שנותר במקום השלישי. אמאנסיו אורטגה של זארה טיפס בפעם הראשונה למקום השני הרשימה כשהוא מדיח ממקומו את קרלוס סלים שיורד למקום הרביעי. סלים איבד 27 מיליארד דולר מהונו בשנה החולפת וכעת הוא עומד על 50 מיליארד דולר.

צוקרברג מטפס לעשירייה הפותחת

השנה של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, הייתה המוצלחת ביותר מבין המיליארדרים. צוקרברג בן ה-31 הוסיף 11.2 מיליארד דולר להונו, וטיפס מהמקום ה-16 ברשימה למקום ה-6. לצידו, נמצא לראשונה בעשירייה הפותחת מייסד אמאזון, ג'ף בזוס. עוד בכורה היא של וונג ג'יליאן הסיני, שחברתו היא הבעלים של תיאטרות AMC ובקרוב גם של Legendary Pictures, שנכנס לעשרים הראשונים ברשימה היוקרתית.

בין המדורגים החדשים הבולטים יותר אפשר למצוא את קמרון מקינטוש שהוא מפיק התיאטרון הראשון שנכנס לדירוג המיליארדרים. המיליארדרית הצעירה ביותר בעולם היא היורשת הנורווגית בת ה-19, אלכסנדרה אנדרסן שמחזיקה ב-42% מהעסק המשפחתי, הבאה אחריה היא אחותה קטרינה – רק בת 20.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.