ברוס וויליס נגד אפל: של מי הזכויות על התוכן שקונים באייטיונס?

למי באמת שייכים התכנים שאנו קונים משירות ההורדות אייטיונס של אפל – לנו, או לחברה?אם חשבתם שרכישת התכנים מבטיחה את בעלותכם עליהם, ייתכן שאתם טועים. גם השחקן ברוס וויליס נתקל בסוגייה, והחליט לא לוותר. וויליס עתיד לתבוע את אפל בשל הגבלות תנאי השירות של של אייטיונס, כך מדווח היום ה"סאן" הבריטי.

השחקן, שאסף ספריית מוזיקה גדולה, מעוניין להורישה לבנותיו, סקאוט וטלולה. אולם על פי תנאי השירות של אפל, יכולים הלקוחות רק "לשאול" את התכנים ולא להפוך באופן חוקי לבעליהם. במצב כזה האוסף נשאר למעשה חסר ערך כאשר האדם נפטר.

וויליס. לא עוסק בהונאה, רק בתיקון תפיסות | רויטרס

וויליס אמנם רשאי להקים קרן נאמנות עבור המוזיקה על מנת לעקוף את הבעיה, אולם על פי הסאן מגבש בינתיים מהלכים משפטיים כדי לשמור על זכויותיהם של המורידים. בידיעה מצוטט עורך דין לענייני עיזבון בלונדון, שאומר כי "אנשים רבים יהיו מופתעים ללמוד כי כל התכנים שרכשו במהלך השנים אינם שייכים להם. זה רק טבעי שירצו להעבירם לאדם אהוב".

סיפור זה מעלה נושא חשוב, על מודעות המשתמש לתנאים של האתרים בהם הוא גולש. אם אנו רגילים להיות הבעלים על המוזיקה שלנו ועוברים לשיטה אחרת של רכישה, מה צריכה לעשות אפל כדי לשנות את תפיסתנו על מנת שלא "לגנוב" כביכול את מה שאנו מורידים? יותר מעיסוק בהונאה זהו למעשה עניין של תיקון תפיסותינו המוטעות.

עדכון: אתר טק קראנץ' פרסם התכתבות טוויטר של רעייתו של וויליס, אמה המינג וויליס, בה כתבה כי "הסיפור פשוט שגוי". מוויליס עצמו לא נמסרה תגובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן