ברננקי והנדל"ן: "כשהשוק במצב של בלבול – זה הזמן לבצע רכישות"

חוסר הוודאות בשווקים בשבועות האחרונים, אשר החל עם הודעת הבנק הפדרלי על הכוונה להפסיק את ההרחבה הכמותית, טומן בחובו לא מעט הזדמנויות עבור משקיעי הנדל"ן – כך לפחות סבורים מומחים בענף. בשעה שהשווקים מנסים לבדוק את כיוון הרוח בנוגע להרחבה הכמותית שתמרצה את המשק האמריקאי, המחירים בענף הנדל"ן גואים. "כשהשוק המקומי הופך למאוד מסוכן למשקיע הישראלי והשוק האמריקאי בבלבול, זה הזמן להשקיע בנדל"ן בארה"ב", טוען מנכ"ל חברת ייעוץ השקעות הנדל"ן SB Capital שלמה ברנובסקי. 

לדברי ברנובסקי, שוק הנדל"ן בארה"ב כיום הוא הגדול ביותר מאז המשבר בשנת 2008. "בשנה האחרונה עליות המחירים בענף הן עקביות וברורות. קיימת התאוששות מטאורית עם עלייה של 25%-30% במחירים ברמה הסיטונאית בשוק הנכסים הפרטיים". 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

לדברי ברנובסקי, הסיבה לעליית המחירים בתחום זה היא מחסור בבתים חדשים למכירה. "בעקבות המשבר האחרון, עיקלו הבנקים בארה"ב 6-8 מיליון נכסים. מהלך זה הביא לקריסת שוק הנדל"ן, וכיום הנכסים הללו מהווים 80% מהשוק. בנוסף, בתחילת 2012 נכנסו המוסדיים בארה"ב לשוק ומאז הם רוכשים באופן עקבי את הנכסים הללו". 

ניו יורק | צילום: רויטרס

אחת הקרנות המובילות בתחום זה היא קרן בלקסטון שמגלגלת 214 מיליארד דולר. לדברי ברנובסקי, בשנת 2012 רכשה הקרן בתים פרטיים ב-4 מיליארד דולר. במקביל לפעילות המוסדיים, נרשמה ירידה בבניית הבתים, מה שהגדיל את המחסור בנכסים למכירה.

אולם למרות האטרקטיביות של הנדל"ן האמריקאי, המשקיעים עלולים להיתקל במספר אתגרים. ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל חברת מוריס גרופ מסביר כי לאחר המשבר הכלכלי האחרון, הבנקים בארה"ב לא ממהרים לתת הלוואות למשקיעים. "יש להם רשימה קצרה וברורה של דרישות והם לא מוכנים להגמישן. הם מחפשים משקיעים עם הכנסה מלאה ויציבות פיננסים, לא מוכנים לקחת סיכון".

בית באינדיאנפוליס שנמכר לאחרונה למשקיע ישראלי | צילום: יח"צ 

בניגוד לברנובסקי, שמשוכנע כי גם לאחר הפסקת ההרחבה הכמותית שוק הנדל"ן האמריקאי ימשיך לצמוח, גרינקורן סבור שלאחר עצירת התמרוץ למשק, לא ברור אם עדיין יהיה כדאי להשקיע באפיק זה. "מילותיו המעטות של נגיד הבנק הפדרלי לאחרונה ממש זעזעו את השווקים, זה רק מראה כמה שהמצב עכשיו רגיש. היום השוק האמריקאי הוא הטוב ביותר, אך אין לדעת כמה זמן מצב זה יימשך". 

עוד מוסיף גרינקורן כי גם חוסר היציבות באירופה עלול להשפיע לרעה על השוק האמריקאי. עבור מי שעדיין מוכן להשקיע ולרכוש נכסים בארה"ב, גרינקורן ממליץ לפעול באזורים המוכרים בלבד. לדבריו, המקומות החמים ביותר כיום הם ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט. בנוסף ניתן למצוא הזדמנויות גם באזורים מסויימים בפלורידה, טקסס ואריזונה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן