ברנסון: "את הפרזנטציה העסקית הכי טובה שמעתי באמבטיה"

ריצ'ארד ברנסון שונא את תוכנת הפאוור פוינט, הוא מעדיף ליצור קשר עין ולשוחח עם אנשים. אין לו סבלנות לפרזנטציות ארוכות ומורכבות, במקום זאת הוא ישמח לקבל את ההצעות העסקיות שלו קצרות וענייניות, אפילו אם הן יוגשו על גבי עטיפה של בקבוק בירה. 

ברנסון מעדיף הצעות עסקיות שמוגשות בתנאים לא שיגרתיים, כך למשל הוא מספר כי את אחת הפרזנטציות הטובות ביותר הוא שמע כשישב באמבטיה. הייתה זו התיאוריה של אל גור, אשר מאוחר יותר הפכה גם לסרט הדוקומנטרי עטור השבחים "אמת מטרידה", שהתחיל תנועה של המונים ברחבי העולם שפועלים למען הפחתת פליטות גזי החממה. 

"לפני כמה שנים הכנתי לי אמבטיה חמה ונעימה בבית. באותו זמן אתם יכולים לדמיין כמה התרגשתי שאל גור הגיע לבקר אותי והציג בפני את הרעיון מאחורי "אמת מטרידה". בכל הרצינות, הוא הציג את כל ההשלכות ההרסניות של פעילויות עסקיות מזהמות ובאווירה הנינוחה ההיא ניהלנו שיחה פרודוקטיבית מאוד שבסופו של דבר שכנעה אותי להשקיע בעסקי קלינטק. מאז החלטתי שאת כל הרווחים מעסקי התחבורה שלי, בחברות ווירג'ין תעופה ורכבות וירג'ין אשקיע באנרגיה מתחדשת". בגלל אותה פרזנטציה מספר ברנסון הוא השקיע גם מאמצים רבים בשכנוע עסקים נוספים להצטרף לתנועה הסביבתית החדשה.

עסקים חייבים להיות כיפיים אחרת הם לא שווים את המאמץ, ריצ'ארד ברנסון | צילום: רויטרס

חיבתו של ברנסון לפרזנטציות קצרות ויצירתיות נובעת מהיותו דיסלקט. לדבריו, עובדה זו עיצבה למעשה את האופן בו מתקשרים כל עובדי קבוצת וירג'ין מאז שנוסדה. "מן ההתחלה השתמשנו בוירג'ין בשפה שפוטה, יומיומית וברורה. אני מאמין שאם ניתן להבין ולהפנים מסר של קמפיין במהירות ובקלות הוא יהיה מוצלח, מצד שני אם לא ניתן לכתוב קונספט שיווקי שלם על גבי מעטפה, הוא כנראה לא שווה כלום". 

בספרו החדש מקדיש ברנסון פרק שלם לתיאור השיעורים העסקיים שלמד מסטיב ג'ובס. אמנם לטענת ברנסון סגנונות הניהול שלו ושל ג'ובס שונים מאוד אך ישנם שני דברים שג'ובס יכול ללמד כל יזם בימינו: "לסטיב היו שני יתרונות חשובים: אובססיה לפרטים קטנים ואמונה בכך שהחברה שלו יכולה לספק את המוצר הטוב ביותר בשוק".

למרות השוני בין השניים, ברנסון כמו ג'ובס המנוח מפגין נחישות לשנות את הסטטוס קוו העסקי לטובה. בדומה לג'ובס גם ברנסון היה ועודנו אובססיבי לסיפוק צרכי לקוחותיו. בנוסף הוא מקפיד על גיבוש צוותי העובדים ושמירה על אלמנטים של הנאה בזמן העבודה. בנוסף מסביר ברנסון כי גם הוא וגם ג'ובס מונעים בעיקר מתשוקה. "לשנינו הייתה אמונה חזקה מאוד במה שאנחנו עושים, משום שיש לך סיכוי גדול יותר להצליח אם תאהב את מה שאתה עושה ותיצור משהו שאתה באמת גאה בו".

את עיקרון ההנאה ברנסון מיישם גם בשיחות עסקיות. לדבריו, "אם עסקים לא יכולים להיות כייפיים, הם כניראה לא שווים את המאמץ".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן