ברקליס: ההתפתחויות בענף הגז ילהיטו את שוק האנרגיה ב-2013

אם התלבטתם איפה לשים את הכסף בשנה הקרובה, ברקליס ממליצה לכם על ענף האנרגיה. בתחזית שפרסמה החברה לשנת 2013 נכתב כי ההתפתחויות הצפויות בענף הגז והנפט צפויות להעמיד את שוק האנרגיה הישראלי במרכז בשנה הקרובה. 

לטענת ברקליס, האירוע הכלכלי החשוב של שנת 2013 יהיה תחילת הזרמת הגז הטבעי מהבארות ברישיונות לוייתן, תמר, גל ואלון, אשר יניבו תוצאות חיוביות לא רק עבור חברות החיפוש והפקת הגז, כי אם גם לספקיות האנרגיה, המפיצים וכן לתעשיית הגז הישראלית כולה. 

"אנו סבורים כי הסיבה שמשקיעים נסוגו לאחרונה משוק האנרגיה היא שמאז תגלית הגז הישראלית הראשונה ב-2009, עבר הענף להתמקד בחיפוש במקום בהפקה. אולם, באפריל 2013 המצב יתאזן, בעיקר בזכות הגז שיופק ממאגר תמר". 

צילום: רויטרס

בענף התקשורת ממליצה ברקליס על מניית בזק כמועדפת ביותר בתחום הטלקום. לטענת החברה, "פתיחת השוק לתחרות היטיב עם בזק זאת בשל האפשרות להתאים את מחיריה לתחרות בענף, זאת בתנאי שיוסרו החסמים הרגולטוריים בתחום. בנוסף, החברה צפויה לבצע שינויים מבניים שיאפשרו לה לממש את הפוטנציאל שלה בתחום". 

בתחום הטכנולוגיה ממליצים בברקליס בעיקר על החברות מלאנוקס ונייס. כמו כן, 2013 צפויה להיות שנה טובה גם עבור חברת איזיצ'יפ שתפיק תועלת רבה מכניסתם של חידושים רבים בתחום המעבדים. "הענף הטכנולוגי מהווה את המשאב האנושי החשוב ביותר של ישראל, המספק הון אנושי וחדשנות רבה ולכן אין אנו צופים שיתקל בסיבוכים רגולטוריים מיותרים בשנה הקרובה". 

תחזית ברקליס התייחסה גם לשינויים הפוליטיים הצפויים לאחר הבחירות. "הממשלה הבאה שתורכב ככל הנראה על ידי נתניהו תתמודד עם אתגרים גאופוליטיים כמו האיום האיראני שימשיך לרכז תשומת לב גם בשנה הבאה". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן