בתוך חודש: 10,000 ישראלים נרשמו למאגר הביומטרי

משרד הפנים הודיע היום (ה') כי בסיומו של החודש הראשון ליציאת פרויקט התיעוד הביומטרי-החכם לדרכו, פנו כעשרת אלפים ישראלים ללשכות רשות האוכלוסין וההגירה וביקשו לקבל דרכון או תעודת זהות חכמים.

הפרויקט הביומטרי יצא לדרך בצל חששות וביקורות מצד חלקים נרחבים בציבור הישראלי, שהביעו חשש כי המאגר, שמכיל טביעות אצבע ופרטים מזהים על אזרחים, ייפול לידיים לא נכונות כגון ארגוני פשיעה או טרור. באגודה לזכויות האזרח טענו שהמאגר "מסכן את בטחון הציבור והמדינה ופוגע קשות בזכות לפרטיות".

מנגד, במשרד הפנים, שבים וטוענים כי "התיעוד הביומטרי הוא הפתרון לזיוף התעודות הקיימות ולגניבת זהות, תופעות מאד נפוצות בשנים האחרונות". "התיעוד הישן, הקיים בידי האזרחים כיום, לא השתנה במהלך העשורים האחרונים באופן מהותי והוא אינו יכול להבטיח כיום מפני גניבת זהות", אומרים במשרד, "על פי נתוני הרשות, למעלה מ-130,000 איש מדווחים מידי שנה על אובדן תעודת זהות".

צילום אילוסטרציה: רויטרס

בנוסף מדגישים במשרד הפנים כי "המאגר הביומטרי מנוהל ברשת עצמאית סגורה ואינו ניתן לגישה מרשתות חיצוניות. אבטחת המאגר, הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הסייבר, מונחית על ידי שירות הביטחון הכללי, ונעשית ברמה הגבוהה ביותר".שר הפנים, גדעון סער, הוסיף כי "הנתונים שנרשמו עד כה מצביעים על אמון הציבור במהלך והבנתו כי ההגנה על ביטחון הפרט והיכולת של מדינת ישראל לעמוד בחזית אחת עם יתר מדינות העולם מבחינת קדמה הם נחוצים".

אושרת, פעילה נגד הקמת המאגר, אמרה היום כי "הנתונים שמספק משרד הפנים אינם משקפים את הדעה הרווחת בציבור, שהוא נגד המאגר. אנחנו מאמינים שככל שהזמן יתקדם האנשים יצביעו ברגליים ולא ייתנו לזה אצבע".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן