בתי החולים בישראל: מעט אחיות, מעט מיטות ותפוסה גבוהה

ארגון ה-OECD פירסם היום את הדוח שלו שמשווה בין מערכות הבריאות במדינות החברות בו. הבשורה שיוצאת ממנו היא כי בישראל יש עומס רב בבתי החולים, ומספר נמוך של מיטות אשפוז ביחס לאוכלוסייה. בישראל יש רק כ-1.9 מיטות לאלף נפש, לעומת ממוצע של 3.4 בשאר המדינות החברות בארגון. רק בשתי מדינות בארגון המצב גרוע יותר.

בנוסף המיטות שכן קיימות נמצאות בתפוסה גדולה מהממוצע בארגון. בישראל שיעור התפוסה בבתי החולים עומד על 98 אחוז- הנתון הגבוה ביותר בארגון, לעומת 77 אחוז בממוצע בקרב המדינות החברות בארגון.

צילום: רויטרס

הארגון הבינלאומי גם מתייחס למצבת כוח האדם בבתי החולים, אלה שאמורים להתמודד עם התפוסה הגבוהה. שיעור האחיות לאלף נפש בישראל נמוך מאוד בהשוואה לממוצע והוא עומד על 4.8 בהשוואה לממוצע של 8.8.מספר הרופאים בישראל גבוה במעט מהממוצע בארגון 3.3 לאלף נפש אל מול 3.2, אך לפי תחזיות משרד הבריאות המספר הזה צפוי לרדת, בעוד המגמה בשאר המדינות היא של עלייה במספר הרופאים.

למרות הקשיים של מערכת הבריאות, תוחלת החיים בישראל גבוהה מן הממוצע במדינות ה-OECD. תוחלת החיים הממוצעת של גבר ישראלי גבוהה בשנתיים וחצי בהשוואה לממוצע ועומדת על 79.9 שנים. בקרב נשים הפער נמוך יותר ועומד על כחצי שנה, כשאישה ישראלית ממוצעת חיה עד גיל 83.6.

לידיעה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן