ב-17 בספטמבר: 7 שופטי העליון ידונו בעתירה בנושא יצוא גז טבעי

פתחו את היומנים: הדיון בבית המשפט העליון בנושא החלטת הממשלה על יצוא הגז הטבעי יתקיים ב-17 בספטמבר בפני הרכב מורחב של 7 שופטי העליון, כך הודיעה היום דוברות בתי המשפט, בעקבות החלטתו של נשיא העליון, אשר גרוניס.

הרכב השופטים שידונו בתיק יהיו שלושת שופטי ההרכב המקורי, וארבעה שופטים נוספים: הנשיא אשר גרוניס, המשנה לנשיא, מרים נרים, השופטת עדנה ארבל, השופט אליקים רובינשטיין, השופט סלים ג'ובראן, השופטת אסתר חיות והשופט נועם סולברג.

כזכור, ביום שני האחרון הסכימה המדינה לדון בנושא ההחלטה לייצא עד 53% מהגז הטבעי כאילו הוצא צו על תנאי. המשמעות היא שהמדינה תצטרך לנמק מדוע התקבלה ההחלטה בממשלה, ולא בכנסת. העותרים, גופים שונים וח"כים מהאופוזיציה, מבקשים להעביר את ההחלטה לדיון בכנסת.

הדיון אמור היה להיערך בשבוע שעבר, אך כבר בפתחו הודיע הנשיא גרוניס כי בשל חשיבות הנושא יבקש לקיימו בפני הרכב מורחב של שופטים.

המטה לשמירה על הגז הישראלי מסר בתגובה כי "לאור הצהרותיו המתמשכות של נתניהו על הדחיפות בקבלת הכרעה בנושא ולאור מועד הדיון, אנו מצפים מראש הממשלה להימנע מהמשך עיכוב ההכרעה ולהעביר על דעת עצמו את הנושא להליך חקיקה מסודר בכנסת, עוד קודם לדיון בג"צ, כראוי להחלטה הכלכלית הגדולה ביותר של הקדנציה".


צילום: מרק ישראל סלם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן