גוגל מפתחת טכנולוגיה שתסיר תכנים פדופיליים ממנוע החיפוש

לאחר שהתעסקה מעט בתחום החומרה, חוזרת גוגל לנושא שהצליח להביא אותה לכותרות מלכתחילה – מנוע החיפוש שלה. כעת, עובדת החברה על פיתוח טכנולוגיה שתדע לזהות ולהסיר תמונות פורנוגרפיות ומתעללות של ילדים מרשת האינטרנט, בתקווה למגר את התופעה לחלוטין או לכל הפחות להקטין אותה משמעותית.

בבלוג הרשמי של גוגל, כתבה ז'קלין פולר (Jacquelline Fuller), מנהלת ארגון Google Giving כי לצד כל הדברים החיוביים שהביא עמו האינטרנט, כגון הגדלת הנגישות למידע, שיפור היכולת של המשתמשים לתקשר ואף עזרה לצמיחה הכלכלית ברחבי העולם, מכילה בתוכו פינות אפלות ורעות במיוחד.

עוד הוסיפה פולר כי ב-2011 הארגון הארצי לילדים נעדרים ומנוצלים הודיע כי קיבל 17.3 מיליון תמונות וסרטוני וידאו המציגים התעללות בילדים, ומדובר על קפיצה של פי 4 לעומת נתוני ההתעללות שהיו ב-2007. נכון להיום אין ספק שמספר זה ימשיך לגדול בצורה משמעותית, אלא אם כן יתחילו יוזמות ופעולות בנושא זה – וזהו בדיוק הנושא אותו מעוניינת גוגל לקדם.

במסגרת היוזמה החדשה של החברה ללחימה נגד התעללות בילדים, הודיעה גוגל כי תקדיש 5 מיליון דולרים במטרה למגר את התופעה. לצד הענקת חלק מהסכום לארגונים ושותפים של גוגל הנלחמים למען הגנתם של הילדים, החברה מתכננת להקדיש חלק נרחב מהסכום לפיתוח מאגר מידע, שיכיל תמונות וסרטונים המסומנים כמתעללים ופוגענים כלפי ילדים. כאשר את מאגר המידע מעוניינת החברה לשתף עם מנועי חיפוש, ארגונים, רשויות מקומיות וכל גוף המעוניין להלחם בתופעה. באמצעות המאגר תוכל גוגל לצד חברות נוספות לבנות מערכות שידעו לזהות ולהסיר במהירות את התכנים לכשיצוצו באתרי האינטרנט השונים.

בנוסף, גוגל הקימה קרן בסך 2 מיליון דולר המיועדת לעודד את הפיתוח של הכלים המיועדים להפוך את מאגר התמונות והסרטונים העתידי לפונקציונלי ושמיש עוד יותר, בעזרתן של חברות פיתוח חיצוניות המעוניינות לתרום למאבק, ולמנוע את התפשטותו של תחום פורנוגרפיית הילדים ברשת. גוגל מקווה כי המאגר המדובר יצא לאור בתוך פחות משנה, ומקווה כי מנועי חיפוש רבים יחליטו להשתמש וליישם אותו במהרה.

כעת רק נותר להמתין ולקוות כי מאגר המידע המתוכנן של גוגל יעבוד בצורה האידיאלית עבור החברה, ולא יהפוך לכלי יעיל וזמין עבור המתעללים עצמם, שלמעשה יוכלו להגדיל את מאגר התכנים שלהם. בכל מקרה, אין ספק כי מדובר בצעד בכיוון הנכון למען הסרת התופעה מהאינטרנט, או לכל הפחות דחיקתה לשוליים והפיכתה לקשה למציאה עבור רוב המשתמשים הפחות טכנולוגיים.

לכתבה המקורית באתר גיקטיים.

כתבות נוספות מאתר גיקטיים:

קאמבק לחוק הצנזורה באינטרנט

עובדים בסטארטאפ? כדאי שתדעו מה קורה לאופציות שלכם באקזיט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן