גוגל פיטרה 4 עובדים בגין הפרה של מדיניות אבטחת המידע שלה

לפי הדיווח, תאגיד הענק הבחין בעלייה בכמות מידע פנימי שיוצא אל מחוץ לחברה • בנוסף, דווח כי גוגל שכרה חברת ייעוץ שתעזור לה בניהול סכסוכים בין העובדים להנהלה

גוגל פיטרה לאחרונה ארבעה עובדים בגין הפרה של המדיניות שלה בנושא אבטחת מידע, כך דווח באתר החדשות האמריקאי בלומברג.

"ראינו לאחרונה עלייה במידע שיוצא אל מחוץ לחברה, כולל שמות ופרטים של עובדינו", כתבה גוגל בתזכיר פנימי לכלל עובדי החברה, כך על פי הדיווח של בלומברג. "הצוותים שלנו מחויבים לחקור סוגיות כאלה והיום פיטרנו ארבעה עובדים בשל הפרות ברורות וחוזרות ונשנות של מדיניות אבטחת המידע שלנו".

הקומפלקס של גוגל. צרות בממלכה? צילום: Shutterstock


העובדים לא פוטרו רק בגלל שהם "פשוט הסתכלו על מסמכים או לוחות שנה במהלך עבודתם הרגילה", נכתב בתזכיר. "להיפך, מהחקירה המעמיקה שערכנו נמצא כי האנשים היו מעורבים בחיפושים שיטתיים אחר חומרים על עובדים אחרים. זה כלל חיפוש, גישה והפצה של מידע עסקי מחוץ לתחום עבודתם – ההתנהלות הזאת חזרה גם לאחר שנפגשנו איתם והזכרנו את מדיניות אבטחת המידע שלנו".

החברה אישרה את תכני התזכיר אך לא מסרה תגובה נוספת, נכתב בבלומברג.

כמו כן, לאחרונה הגבילה גוגל דיונים פנימיים בחברה בכדי להימנע מפוליטיקה או מהעברת סיפורי חדשות. בנוסף, יצרה החברה תוסף של לוח שנה כדי לסמן פגישות של יותר ממאה איש ובנתה מחדש את סדר הישיבות השבועיות שלה. רבים מעובדי החברה מאמינים כי התוסף של לוח השנה נועד בשביל להפסיק את התארגנות האיגודים – דבר שהכחישה החברה.

כמו כן, בשבוע שעבר דווח בניו יורק טיימס כי גוגל שכרה חברת ייעוץ נגד איגודים בכדי לעזור לה בניהול סכסוכים בין עובדים פעילים להנהלה.

באתר האינטרנט של חברת הייעוץ IRI Consultants נכתב כי היא מסייעת לחברת בריאות גדולות לשכנע עובדים להימנע מבחירות באיגוד. "למרות שהקדישו מיליוני דולרים למסע הפרסום שלהם, האיגודים לא זכו לתמיכה מספקת בכדי לקיים בחירות ולא הצליחו לארגן אף אחד מהעובדים", נכתב באתר.

גוגל הכחישה כי IRI המליצה על שינויים בהנחיות שלה או בכל מדיניות אחרת.

במקביל לכל אלו, בשבוע שעבר התכנסו כ-200 מפגינים, כולל עובדי גוגל ועובדים בחברות הייטק אחרות, מחוץ לקומפלס של גוגל שליד סן פרנסיסקו כדי למחות על מה שתיארו כטקטיקות הפחדה ומאמצי דיכוי תרבות פתוחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן