גולדמן זאקס: חלון ההזדמנויות להנפקות אינטרנט – סגור לקיץ

אנטוניו נוטו, המשמש כיו"ר- שותף לבנקאות השקעות בטלקומוניקציה גלובלית, מדיה וטכנולוגיה בגולדמן-זאקס, אמר אמש כי יהיה מופתע אם תתקיים הנפקה נוספת לחברת אינטרנט כלשהי לפני לייבור דיי (יום העובדים), החל ביום שני הראשון של חודש ספטמבר.

כניסתה השנויה במחלוקת של פייסבוק לבורסה כבר החזירה למדף כמה עסקאות אחרות מחברות כמו קאיאק, כשמשקיעים ציבוריים חתרו להוריד את ערכן של חברות-ווב מוכוונות-צרכן חדשות. לא רק פייסבוק צנחה בשיעורים מרקיעי שחקים (מ-42$ לכ-28$): גם זינגה שווה כעת 3.7 מיליארדי דולרים – פחות משליש לעומת הערכת 14 המיליארדים שציוותה על המשקיעים הפרטיים לפני פחות משנה וחצי. "אם אתה הולך להפוך לציבורי עכשיו, צריך שתהיה לך חברה באיכות גבוהה שהמודל העסקי שלה יציב. אם תעשה תספורת להערכות ותספורת לאומדנים, אתה יכול להפוך לציבורי", כך צוטט נוטו כשדיבר בכנס היזמים F.ounder בניו יורק. 

הוא גם הוסיף כי על חברות הפונות להנפקה להיות זהירות מתמחור המבוסס על דרישה ממשקיעים קמעונאיים: "יש לתמחר את הדרישה המוסדית. אם יש צל של אי-וודאות בימים הראשונים להנפקה, המשקיעים הקמעונאיים יברחו". 

גם אם פייסבוק, גרופון וזינגה לא עושות חיל כרגע, באופן אירוני חברות אינטרנט וותיקות יותר כמו IAC ואמאזון – דווקא כן עושות, הוא אמר: הן איזנו את הביצועים המנומנמים של חברות כמו גרופון. "המשקל הממוצע של חברות אינטרנט מוכוונות צרכן למעשה לא השתנה", הוא אמר.

כמו יזמי-הון נודעים נוספים דוגמת פרד ווילסון (יוניון סקוויר) ומרי מיקר (קליינר פרקינס), גם הוא טוען כי השווקים הפרטיים ייצטרכו להתקרר, בכדי לוודא שאקזיטים מרובים עודם הגיוניים למשקיעים מאוחרים. "הון פרטי יהיה הרבה יותר יקר וקשה להשגה", הוא ניתח, "וזה כנראה יעורר גל רציני של עסקאות רכישה-ומיזוג כי חברות יעדיפו למכור מאשר לחכות".

על דבריו הוא נשאל ע"י מראיין מושחז: "אז אתה מסתמך על התנהגות רציונלית של המשקיעים המאוחרים?".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן