גזית גלוב היא חברת הנדל"ן הגדולה בישראל

גזית גלוב היא חברת הנדל"ן המובילה בישראל לשנת 2012. כך עולה מדירוג שלושת הרבעונים הראשונים לשנת 2012, של קבוצת דן אנד ברדסטריט.

על פי דירוג חברות הנדל"ן הבולטות לפי נכסים ולפי הון עצמי גזית גלוב ממשיכה להוביל את ענף הנדל"ן בישראל בזכות הון עצמי של כ-8 מיליארד שקל, זינוק חד של כ-25% בהון העצמי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אלוני חץ שומרת על מקומה השני עם הון עצמי בסך של כ-3.5 מיליארד שקל ואילו כלכלית ירושלים במקום השלישי עם הון בהיקף של כ-3 מיליארד שקל.

יזמית הקניונים, מליסרון-בריטיש במקום הרביעי עם הון עצמי של כ-2.7 מיליארד ש"ח. אפריקה ישראל נכסים סוגרת את החמישייה הראשונה עם עלייה של כ-25% בהכנסותיה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2012 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ביג מרכזי קניות התברגה השנה לעשירייה הראשונה עם עלייה של כ-16% בהכנסות מפעילות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הנהלת גזית גלוב | צילום: צילום ואלרי קאוינס

חיים כהן, מנכ"ל קבוצת דן אנד ברדסטריט: "אנו נמצאים בתקופה בה חברות הנדל"ן מתמודדות בצורה מעוררת כבוד עם מכלול של סיכונים ואתגרים. חלקם של הסיכונים אינם צפויים ואינם ניתנים לכימות, אבל השפעתם קריטית ביותר. אנו רואים חברות שמתמודדות עם בעיות רגולציה, בעיות אשראי, ובעיות מסחריות בהצלחה וכאלה שלצערי מתקשות יותר".

הכנסות
הכנסות הקבוצות הגדולות בתשעת החודשים הראשונים של 2012 הסתכמו בכ-14.5 מיליארד שקל לעומת כ- 14 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה של כ-5%. בפרמטר זה בולטת מליסרון עם עלייה של כ-38% בהכנסות השנה לעומת אשתקד וזה בין היתר כתוצאה מהשלמת רכישת קניון לב חדרה, הרחבות הקניון הגדול בפתח תקווה והפעלת המרכז המסחרי בכיכר ציון בירושלים.

אפריקה ישראל בולטת אף היא עם זינוק של כ-25% בהכנסות השנה. כמו כן, יש לציין את ריבוע כחול נדל"ן עם קפיצה של כ-35% בהכנסות מפעילות ואת ביג מרכזי קניות שנכנסה כאמור לעשירייה הראשונה עם קפיצה משמעותית של כ-16% בהכנסות מפעילות השנה. גזית גלוב הממוקמת במקום הראשון השיגה השנה הכנסות של כ-5 מיליארד שקל – עלייה של כ-25% לעומת שנה שעברה.

נכסים
על פי סך הנכסים של החברות עולה כי סך כל הנכסים של חברות הנדל"ן המובילות נכון ל- 30.9.12 הסתכמו בכ-214 מיליארד שקל. לעומת נכסים של כ-207 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה של כ-3%.

גם בפרמטר זה מובילה בפער ניכר גזית גלוב עם נכסים בהיקף של כ-72 מיליארד שקל. אחריה נמצאת כלכלית ירושלים עם נכסים בשווי של כ-27 מיליארד שקל ומליסרון עם נכסים בהיקף של כ-15 מיליארד שקל. בולטת לחיוב חברה לנכסים ולבנין הממוקמת במקום ה-4 עם נכסים בשווי של כ-14 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן