גיגי לוי: כרטיס הכניסה של היזמים הישראלים לעמק הסיליקון

אם אתם יזמים שמחפשים משקיע, כדאי לכם להכיר את גיגי לוי. אם אתם יזמים שמחפשים מנטור חכם שיידע לכוון את המשך הפעילות, ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים ולפתוח בפניכם שווקים חדשים, כדאי לכם להכיר את גיגי לוי. גם אם אתם בעצמכם משקיעים, שתרים אחר אדם המכיר את מפת היזמות הישראלית ויודע לזהות את המיזמים המבטיחים והמסקרנים ביותר – כדאי לכם להכיר את גיגי לוי. נראה כי בכל מקרה, אם אתם קשורים באיזושהי צורה לתחום היזמות הישראלי – כדאי לכם להכיר את גיגי לוי. מאוד.

לכל הכתבות, הדירוגים והראיונות: עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

את דרכו החל בענקית ההימורים ברשת 888 (בבעלות המיליארדר הישראלי אבי שקד), שם שימש כמנכ"ל החברה. לאחר שהוביל אותה למעמד של מובילה בינלאומית וצבר בעצמו הון לא קטן, פנה לוי לכיוון חדש – והחל להשקיע במיזמים שונים בתחום האינטרנט. מעטים המשקיעים הפרטיים המחזיקים ברזומה מרשים כשלו: הוא השקיע ברבים מסיפורי ההצלחה הגדולים של השנים האחרונות, דוגמת SimilarWeb, MyHeritage, Bizzabo, Playtika ועוד חברות רבות, וביסס את מעמדו כ"סופר אנג'ל בעל מגע הזהב".

אך לוי הוא לא רק משקיע מחונן. במיזם האחרון שלו, שהושק בספטמבר, חבר לשני שותפים מקרן ההשקעות Ooga Labs (סטן צ'אדונבסקי וג'יימס קורייר) כדי לסייע ליזמים ישראלים לבצע קפיצת מדרגה משמעותית בדרך להצלחה כלל עולמית – והכל באמצעות ניסיון, ליווי צמוד והרבה מאוד קשרים.

16 המיזמים שמתקבלים לתוכנית היוקרתית (NFX Guild) מוטסים לשלושה חודשים לארה"ב, שבמהלכם הם נהנים מליווי צמוד של לוי ושותפיו, משורת הרצאות וסדנאות של בכירי התעשייה וכמובן, מניצול מירבי של הקשרים האישיים אשר טוו השלושה לאורך השנים.

"הבעיה היא שאני חייב להשתמש בקשרים האלו במשורה". לוי | צילום: NFX

"אני מאוד מקושר בעמק הסיליקון, ושני השותפים שלי מקושרים הרבה יותר", אומר לוי. "זה אחד מהרעיונות בבסיס התוכנית שלנו, יזם שמתקבל נהנה מרשת הקשרים האדירה הזו. חשוב לזכור שאנחנו לא הראשונים שעושים זאת (היזם גיל בן ארצי היה הראשון לקשר בין יזמים ישראלים לגורמים בעמק הסיליקון – ג.ק). בסופו של דבר, הקרבה הפיזית מאוד משמעותית. זה אמנם נשמע בנאלי, אבל אין לה תחליף. בוא נגיד שיפנה אלי יזם בארץ, ואני אחשוב שהכי רלוונטי יהיה לו לדבר עם בכיר מסוים בגוגל. נוכל לקבוע שיחת סקייפ ביניהם, אבל בלי שאותו בכיר יסתכל לו בעיניים, לא תוכל להיווצר אצלו מחויבות אמיתית לעזור לו. אז נחכה עד שאותו יזם יגיע ללוס אנג'לס? כשהיזמים נמצאים פה, הם יכולים לנצל את הקשרים האלה הרבה יותר טוב", הוא מסביר.

"הבעיה הגדולה היא שאני חייב להשתמש בקשרים שלי במשורה. אם אשתמש בהם יותר מדי, הם יהפכו ללא רלוונטיים, אז אני מאוד זהיר כשאני מפעיל אותם. הקשרים האלו הם תוצאה של עבודה בת המון שנים. אני מאמין שאסור לאדם להיות במצב שהוא חייב משהו למישהו אחר. אתה חייב לחזור למצב שבו אתה נותן, ולא רק מקבל. אין לי בעיה לבקש טובות, אבל אני אוהב הרבה יותר להיות בצד שנותן", מבהיר גיגי.

גם הגשת מועמדות לתוכנית, אגב, אפשרית רק אם יש לכם הקשרים הנכונים. יזמים אינם יכולים להגיש מועמדות על דעת עצמם, שכן הם נדרשים לקבל הזמנה ייחודית, אשר אותה מוסמכים לתת רק חברים ברשת מיוחדת שמפעילים ראשי התוכנית, וכוללת בוגרים, משקיעים ואנשי אמון נוספים. כנראה שזה הדבר היפה ביותר בנטוורקינג כיום: קישור נכון אחד לאדם אשר יסייע לכם להיכנס לתוכנית היוקרתית, יוכל לעורר תגובת שרשרת, שתסתיים בפגישות עם בכירי עולם הטכנולוגיה בעמק הסיליקון. "החשיבות של הנטוורקינג אדירה היום", מסכם לוי. "זה נהיה כלי חשוב יותר מאי פעם, והמגמה הזו רק תלך ותתבסס".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן