ג'יי.פי מורגן: האייפון החדש עשוי להזניק את התמ"ג בארה"ב

"מכירותיו של האייפון 5 עשויות להגדיל את הצמיחה במשק בארה"ב ברבעון הרביעי של השנה בכ-0.5%", אומר מייקל פרלי, אנליסט בכיר בבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן. במכתב ששלח פרלי ללקוחותיו אמש נאמר כי "מכירות האייפון החדש עשויות להגדיל את התמ"ג בארה"ב בכ-3.2 מיליארד דולר או ב-12.8 מיליארד בחישוב שנתי". עוד הוסיף פרלי כי גידול של 0.33% במכירות אפל יגביל את הסיכון בצמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי ולהשאירו על 2%.

ההערכות ג'יי.פי. מורגן הן כי אפל תמכור ברבעון הרביעי כ-8 מיליון יחידות  אייפון 5 במחיר של כ-600 דולר למכשיר. במסגרת הנחה של 200 דולר על ייבוא מרכיבי המכשיר, הממשלה צפויה להכניס כ-400 דולר על כל אייפון שיימכר לתוך חישובי התמ"ג ברבעון זה.

 
האייפון 5 יגדיל את התמ"ג בארה"ב ב-3.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי  | צילום: רויטרס

לטענת פרלי, "ההערכות לגבי צמיחה של בין 0.5%-1% בתמ"ג בחישוב שנתי הן נדיבות למדי, אולם הנתונים האחרונים שבידנו תומכים בהערכה זו". לדבריו, השקת האייפון האחרון של אפל באוקטובר 2011 הגדילו באופן משמעותי את מכירות החברה. "בהתחשב בכך שהשקת האייפון 5 צפויה להיות גדולה בהרבה מהאחרונה ניתן לומר כי ההערכותינו בדבר ההכנסות מהמכשיר הן הגיוניות". 

על פי סקר שנערך על ידי רויטרס לאחרונה בקרב סוחרים בוול סטריט נראה כי ההערכות הן כי צמיחת התמ"ג בארה"ב לשנת 2013 עומדת על 2%, ירידה קלה מהתחזיות של הקיץ האחרון.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן