גלו את עצמכן: האפליקציה שעוזרת לנשים להיכנס להריון

היזם הסדרתי מקס לבצ'ין מוכר כאחד ממקימי פייפאל וחברת משחקי הרשת סלייד. כעת הוא מנסה לפתור בעיה שונה למדי. עם אפליקציית Glow app, אשר הושקה השבוע בחנות האפליקציות של אפל, מנסה לבצ'ין לסייע לנשים (ולשותפיהן) אשר מנסות להיכנס להריון.

בשוק קיימות אפליקציות דומות אחרות שמנסות לטפל בסוגיות הללו, אך לבצ'ין מאמין שגלו שונה מהן. בגלו, נשים מכניסות את המידע האישי שלהן בהרצה הראשונה של האפליקציה, כמו גם מעדכנות אותה על בסיס יומי, והאפליקציה מנתחת את המידע ומעריכה מהו "חלון הפוריות" של הנשים. הנתונים מוצגים בפשטות באמצעות לוח שנה שבו רשום בכל יום את אחוזי ההצלחה המוערכים בניסיון להיכנס להריון.

אלמנט מובחן נוסף בגלו הוא שהאפליקציה משתמשת בפרקטיקה המכונה "למידה חישובית", ומה המערכת מנסה לשפר את הערכותיה בצורה אוטומטית, תוך שימוש במידע אנונימי של המשתמשים. לדברי לבצ'ין, למרות שנראה כאילו מדובר בדבר פשוט יחסית, למעשה זו סוגייה מורכבת למדי. המומחיות של לבצ'ין היא למידה חישובית, עוד מימיו בפייפאל ובסלייד. "במציאות הפוריות משתנה עם מצב הלחץ, הגיל, המיקום, הנסיעות, התזונה", הוא אומר. "אנחנו מנסים לבצע פרסונליזציה של תחזית הפוריות".

לבצ'ין | צילום: מורגן שרווד, מתוך ויקיפדיה

השלב הבא שמתכננת החברה הוא איסוף מידע באופן אוטומטי ממכשירים אחרים, כמו מדחום, משקל, ודומיהם, כדי שהנשים לא יצטרכו להזין את הנתונים ידנית לאפליקציה. לבצ'ין מאמין כי המגמה של השוק לעבור לכיוון "טכנולוגיה לבישה" (בדומה לפרויקט המשקפיים גוגל גלאס) יהפוך את האופציות לזמינות בכל מקום. 

בנוסף, כדי לעזור לנשים לשלם עבור טיפולי הפוריות, הקימה גלו מלכ"ר בארה"ב בשם גלו פירסט. נשים שרוצות להשתתף משלמות 50 דולר לחודש למשך 10 חודשים. אלו שלא נכנסות להריון דרך האפליקציה בתוך 10 חודשים, יקבלו כסף מהקרן למימון טיפולי הפוריות. הן יקבלו סכום הגדול מ-500 דולר, בתלות בכמות האנשים שהצטרפו לקרן. כדי לעזור להזניק את הקרן, לבצ'ין תרם מיליון דולר לפעולתה.

אך למה בריאות ולא חברת משחקים נוספת? לבצ'ין, לו שני ילדים, אומר שאין לו דבר נגד חברות משחקים, אך שתחומי העניין שלו השתנו. "לא רוצה לשפוט את תעשיית המשחקים, אך משחקים הם בעירק דרך לדחות את הפחד מהמוות", הוא אומר (הוא מתאר זאת בצורה אנליטית, לא מורבידית). "כשאתה משחק משחקים, הרווח המרכזי שלך הוא שאתה שם בצד את המחשבה שדברים רעים יקרו לך בסוף. התרופה האמיתית היחידה היא ילדים. הדרך היחידה לגלות את זה היא באמצעות ילדים משלך. אפשר לראות, נועדתי להתרבות. עכשיו כשיש לי ילדים, אני יכול לראות שהתוצרים הגנטיים שלי יימשכו".

לבצ'ין מודע לכך שמדובר בנושאי כבדי משקל, אך הוא מתאר אותם בדרך אנליטית מאוד. בסופו של דבר, הוא מנסה לעשות דבר לא פשוט: להביא את שיטות ניתוח המידע לתוך בעיה אינטימית ואנושית מאוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן