גל ההתייקרויות ממשיך: תנובה תעלה מחירים בשיעור של 3.5%

יום לאחר שחברת שטראוס הודיעה על עליית מחירים מצטרפת תנובה לגל העליות ומודיעה על התייקרות מוצרי החברה וחברות הבת בשיעור ממוצע של 3.5%. 

קבוצת תנובה הודיעה היום לרשתות השיווק ולקמעונאים על עדכון מחירי מוצריה אשר ייכנס לתוקף בתחילת חודש נובמבר. מוצרי תשלובת החלב הלא מפוקחים יעלו בשיעור ממוצע של 3.5%. תנובה מסרה, כי למרות שמחיר הקוטג' אינו מפוקח, מחירו לא יעלה. כמו כן נמסר כי הגבינה הלבנה תעלה רק ב- 2.5%.

החברה טענה כי העלייה הכרחית ונובעת מעליית מחיר החלב הגולמי בשיעור של 9.4% בתחילת החודש ומעליית עלויות הייצור ובהם המים, החשמל, הארנונה, הדלק וחומרי האריזה המוסיפים, על פי טענות החברה, מאות מיליוני שקלים לעלות השנתית של תנובה. 

מחיר הקוטג' לא יעלה | צילום: רויטרס

"על אף עליית מחיר החלב הגולמי והתייקרויות עלויות הייצור ביצענו את העדכון הנמוך ביותר שיכולנו ונמשיך לספוג חלק מהעלויות. צריך לזכור שקרוב ל-50 % מהמחזור של תשלובת החלב הינו מפוקח על ידי הממשלה", אמר היום מנכ"ל קבוצת תנובה אריק שור.

שור הוסיף: "התנהלות תנובה בהקשר של מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה ממחישה את ההבנה שלנו כי מוצרים אלה הינם בסיסיים ונמצאים בכל בית בישראל ועל כן אנחנו מגלים רגישות גבוהה למחירם. מחיר הקוטג' לא יעלה עד להחלטת הממשלה על עליית מחירי המפוקחים וזאת למרות שהקוטג' אינו מפוקח"

אתמול, חברת שטראוס הודיעה על ייקור מוצרי החלב שלה. בהודעה שפרסמה החברה נאמר כי שטראוס תעלה את מחיר הגבינות בשיעור של 5%, את השוקו ב-4%, מעדני החלב דני וגמדים ב-3.5% ואת מחיר החלב המועשר ב-3%. מחיר המילקי נותר בעינו.

שיעור ההתייקרות כפי שפרסמה החברה: גבינות רכות – 2.5%; שמנת מתוקה- 2.5%; משקאות חלב- 4.8%; חלב מועשר 3%; יוגורטים- 4.8% מעדנים – 3.5%; גבינות צהובות מדף – 4.8%; גבינות מלוחות – 4.8%. 

כמו כן גם חברות הבנות של תנובה יעלו מחירים גם הן. מחירי מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה ואדום אדום יועלו בשיעור ממוצע של 4.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן