גל ההתייקרויות נמשך: מחיר הארנונה צפוי לעלות בשנה הבאה ב-2.4%

אזרחי ישראל עומדים לספוג בקרוב התייקרות נוספת במשק. אחרי העלייה במסים מאוצר המדינה הצפויה לאחר הבחירות ואישור התקציב צפויים להתייקר גם תעריפי הארנונה. על פי חישוב של התאחדות התעשיינים, מס הארנונה צפוי להתייקר בשנה הבאה ב-2.5%. 

לדברי אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, מדובר בזינוק של 80 מיליון שקל ליצרנים בשנת 2013, אחרי התייקרות המים והדלק. בראיון לגלי צה"ל אמר חייק: "זוהי בשורה קשה שיש לה השפעה על מחירי המוצרים. הארנונה לא עומדת בפני עצמה. תעשייה תעמוד שוב בפני לחץ כפול של התייקרויות יזומות מצד אחד והגבלה של היכולת שלה לעדכן מחירים מצד שני. יש לנו חשש גדול מאוד מהמצב הזה. זה עוד קש על הגב של הגמל הזה, שאני מקווה מאוד שלא ישבר".

זינוק של 80 מיליון שקל ליצרנים בשנה הבאה | צילום:רויטרס

התייקרות הארנונה צפויה להתפרסם בקרוב באופן רשמי. חישוב העלייה התעריפי המס מחושבת על ידי נוסחה מיוחדת המשלבת את העלייה במדד המחירים לצרכן בשנה האחרונה יד עם השכר במגזר הציבורי. 

העלייה בארנונה מצטרפת לשורת התייקרויות נוספות שנכנסו לתוקף בחודשים האחרונים, ביניהן עלייה במע"מ ב-1% ל-17% וכן עלייה של 1% במס ההכנסה למשתכרים מעל השכר הממוצע במשק. בנוסף לאחרונה התייקר גם מחיר החלב הגולמי ב-9.4% ואת מחיר הממטרה של ליטר חלב ב-10%. עקב כך החליטו חברות מוצרי החלב ביניהן תנובה וטרה להעלות מחירים. מחירי מוצרי החלב בפיקוח עלו ב-6.7%. 

בעקבות גל התייקרויות על מחירי הצריכה, הכולל גם עלייה משמעותית במחירי הפירות והירקות והתייקרות של מוצרי חברות אסם, יוניליוור ואפילו קוקה קולה, קוראים ארגונים חברתיים לחרם צרכני על החברות הללו וכן על רשתות השיווק. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן