גם להם מגיע: חברה אמריקאית רוצה להביא את בשורת הגורמה לתחום המזון לכלבים – ולהרוויח מיליונים

ווילו וטארו פוסטינס מגיעים למשרדי חברת "Honest Kitchen's" בסן דייגו מדי יום. אך מנהלת החברה ואמם המאמצת, לוסי פוסטינס, מעידה כי לא מדובר בזוג העובדים המועילים ביותר שיש. למעשה, דווקא ההפך הוא הנכון, שכן ווילו וטארו נוהגים להשתולל כל היום, לשחק האחד עם השני, לעשות לא מעט רעש, ולדרוש מכל אחד מהמבקרים במשרדים לשחק עמם. ככה זה כשמדובר בשני כלבים בוגרים, אשר גודלו על ידי פוסטינס מגיל צעיר. ועדיין, היא מסרבת להפסיק להביא אותם איתה לעבודה. בכל זאת, "בלעדיהם כנראה שהעסק הזה לא היה קם מעולם", לדבריה.

ווילו וטארו הם רק שניים מבין 12 הכלבים אשר מגיעים למטה החברה בכל יום. יחס לא רע, בהתחשב בכך שמספר בני האדם המגיעים למשרדים עומד על 23. כשפוסטינס מציינת בראיונות עבודה את הדרישה לפיה "המועמד חייב לאהוב בעלי חיים" היא לא מתלוצצת. מצד שני, קשה להאמין כי אדם שאינו נמנה על חובבי בעלי החיים בכלל, והכלבים בפרט, ירצה לעבוד בחברה אשר שמה לה ליעד לשפר את איכות המזון אשר אנו מגישים לכלבים שלנו.

צוות החברה – האנשים, והכלבים | צילום: מתוך אתר החברה

אורגני, לא מהונדס – ומזין במיוחד

החזון אשר עמד לעיניה של פוסטינס מתחילת הדרך היה הרבה יותר מ"שיפור" האוכל המדובר, אשר לדבריה לא רק שאינו טעים בעליל לכלבים – אלא גם גורם להם לנזק בריאותי מצטבר (למרות שווטרינרים טוענים כי אין בכך כל אמת). לכן, היא החליטה, הגיע הזמן להתייחס ל"חברו הטוב ביותר של האדם" בכבוד הראוי לו (לראייתה), ולהציע לכלבים אוכל אשר היא מכנה "ראוי לחלוטין למאכל אדם".

אך הגדרתה זו אולי אינה מספקת בכדי לתאר את אריזות המזון אשר היא משווקת. אותן אריזות כוללות אך ורק מזון אורגני, אשר מיוצר מחומרי הגלם המשובחים ביותר שתוכלו להעלות על הדעת: כל הירקות גודלו ללא כל ריסוס, הבשר הגיע מחוות מיוחדות בהן מקפידים להימנע משימוש באנטיביוטיקה, וכו'. בנוסף, פוסטינס מקפידה על מזון "שאינו מהונדס גנטית", לדבריה – נתון שכמעט ואי אפשר להגיד על מרבית המוצרים בסופרים כיום בארה"ב.

אריזות המזון שמשוות החברה מגיעות במארזים יבשים, אשר כוללים את כל אותם מוצרים מוקפדים לאחר שיובשו ונאטמו בתהליך מיוחד אשר מבטיח את טריותם ואת שימור ערכיהם התזונתיים. אם תפתחו את קטלוג החברה, יכול להיות שגם אתם תתפתו להזמין מנה או שתיים: כך תוכלו למצוא מנות המורכבות מ"חזה עוף מתובל", "שוק אווז במרינדה", "מחית בטטה", ועוד. "אנחנו משתמשים בדיוק באותם מוצרים שבהם אני משתמשת כדי להאכיל את המשפחה שלי", היא מספרת. "יש מי שקורא לזה מאכלי גורמה, אבל אני לא מבינה את ההגדרה הזו. בעיניי זה פשוט אוכל".

צילום: מתוך אתר החברה

פוסטינס, שהקימה את החברה כבר לפני 13 שנים במטבחה הפרטי, הבינה עם השנים שלא כל בעלי חיות המחמד חולקים את השקפת עולמה ביחס לאוכל המהונדס אשר הם מספקים לחיות המחמד השונות. כיום, מאמצי השיווק שלה מנסים לרכב על גל ההצלחה העצום של המוצרים האורגניים והנקיים מהנדסה גנטית הפונים לבני אדם – ומנסה לשכנע את אותם לקוחות אשר כבר עברו את "המהפך" להמשיך את המגמה ולקחת גם את חיות המחמד שלהם בחשבון. בינתיים, מסתבר, המאמצים בהחלט נושאים פרי.

אחרי שנים קשות בתחילת הדרך, כיום פוסטינס מגלגלת הכנסות בגובה 21 מיליון דולר בשנה, ובחברה מעריכים כי קצב ההכנסות צפוי לגדול ב-50% לפחות במהלך השנה הקרובה. בעוד שוק האוכל האורגני לבני האדם הוערך לאחרונה בלא פחות מ-20 מיליארד דולר בשנה בארה"ב לבדה, פוסטינס מאמינה כי שוק המזון האורגני לבע"ח נותר עדיין שומם לחלוטין. כעת, היא מקווה, הביקוש רק ילך ויגבר – והחברה שלה, ביחד עם ווילו וטארו במשרדים, תהיה שם כדי לענות עליו.

צילום: thinkstockphotos

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן