גם נתניהו ספד לאיינשטיין: "שיריו – הפסקול של מדינת ישראל"

לצד אמנים רבים שנפרדו מהזמר אריק אינשטיין שנפטר אמש בבית החולים איכילוב, ספדו לו גם לא מעט פוליטיקאים ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אריק היה גדול מכולם, כולנו גדלנו על השירים שלו", אמר נתניהו. "אמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל. השירים שחיבר ושר הם הפסקול של מדינת ישראל. מדינת ישראל נפרדת מענק התרבות שיחסר לנו מאד".

נשיא המדינה שמעון פרס כתב: "מהיום הראשון שעלית לבמה, העם חש שנולד כאן כשרון של שירה עם איכויות יוצאות דופן. שיריו הם פס הקול של אומה שלמה, קולו ליטף את העם וחיבק את הארץ. הוא ריגש את הדורות הראשונים והחדשים כאחד. איש לא הטיל ספק בעומק רגשותיו".

"העם שתה בצמא את הקול האהוב שבקע ממעמקים. הוא לא התנשא ולא התיימר, הוא לא היה זקוק לזה ואנחנו אהבנו אותו בגלל צניעותו קורעת הלב. הוא כתב בשעות קשות ובימים של התרוממות רוח. אהבתי את שיריו ומגיל צעיר ידעתי את מה שידעו רבים – אין כמוהו וטוב שיש אותו. צליליו ימלאו את הארץ. גם בלכתו, שיריו ימשיכו לנגן חיים ותקווה".

רוב חברי הכנסת והשרים צירפו שירים מיו-טיוב לסטטוס הפרידה שהעלו בפייסבוק. שר האוצר יאיר לפיד הסתפק במילה אחת – "עצוב" וצירף אליה את השיר "שוב לא שקט". יו"ר העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג כתב: "אריק איינשטיין היה אחד מגדולי היוצרים והאמנים שקמו למדינת ישראל. היה לו סגנון ייחודי הכי ישראלי שיש שהשפיע על דורות של ישראלים באומר ובצליל. אריק יישאר בליבנו ובליבה של האומה וייזכר כאחד מגדולי האמנים שקמו לנו".

חברו למפלגה איתן כבל צירף לחשבון הפייסבוק שלו את השיר "פגישה לאין קץ". "רגע אחד פה ורגע אחד נמוג, ומשאיר חלל עצום. על שיריך וסרטיך וקולך, על התרבות הענפה והחותם האדיר שהטבעת והותרת".

צילום: מתוך ויקיפדיה

שרת התרבות לימור לבנת הביעה צער על מותו של איינשטיין וקראה לו "מגדולי גיבורי התרבות בדורנו, אמן, יוצר, שחקן ענק, מאבני היסוד של הזמר העברי והקולנוע הישראלי". היא הוסיפה: "אריק היה סמל לדור שלם ומקור השראה לא רק בזכות שיריו ופזמוניו, אלא גם בשל אישיותו יוצאת הדופן".

שרת המשפטים ציפי לבני בחרה ב"השיר של תוכי יוסי" וכתבה: "כל כך עצוב. אריק איינשטיין היה המיטב. המיטב שהארץ הזאת גידלה. זה לא רק הקול אלא הכל. השירים. המילים. חצי החיוך. הצניעות. ההומור. הפשטות. התקופה. ישראל. תל אביב. כאילו הכרנו אפילו שלא. אני מרגישה שאנחנו כולנו ביחד הלילה מבכים את לכתו של אומן ענק שהוא חלק מפסיפס חיינו".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "אני מתאבל יחד עם כל עם ישראל את מותו של גדול זמרי ישראל אריק איינשטיין ז״ל. קשה לתפוס שאיבדנו הערב את גדול הזמרים הישראלים המשתייך לדור הנפילים של הזמר הישראלי הישן והטוב ההולך ונעלם".

ח"כ מירי רגב (הליכוד) ספדה: "תמצית הישראליות. זה מה שסימל אריק איינשטיין עבור כולנו. יש בכל אחד מאיתנו קצת מאריק, החוצפה, הרוך, החום החספוס והרבה רגישות. הוא השאיר חותם ייחודי בעולם המוזיקה, התרבות והיצירה הישראלית. אריק, עזבת את הקן, עזבת את גוזליך והקן נשאר מיותם".

חברתה למפלגה סגנית שר התחבורה ציפי חוטובולי כתבה: "אריק איינשטיין היה הזמר הישראלי האהוב עלי. פטירתו היא יום עצוב לכל מי שהשירה העברית יקרה לו. הוא החיה את מילותיהם של אלתרמן, לאה גולדברג ואברהם חלפי, והותיר לנו את 'אני ואתה נשנה את העולם', גם אם אמרו את זה קודם לפניו. קולו תמיד יישאר סמל לישראליות היפה"

יו"ר קדימה שאול מופז כתב: "אמן גדול, לאומי, הלך מאיתנו. נזכור אותו דרך שיריו היפים, שליוו אותנו וילוו אותנו הרבה אחרי לכתו".

 

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן