גנץ בטקס יום הזיכרון: השקט הוא אשליה מתעתעת. בכוחו של ניצוץ להביא לתבערה

טקס הדלקת הנר לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה נערך הערב (א') ברחבת הכותל המערבי בירושלים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ.

נשיא המדינה שמעון פרס פתח את הטקס ואמר כי "לפני 67 שנים החליט האו"ם על הקמתה של מדינה יהודית. אבל לא ההכרזה היא שהקימה את המדינה המופלאה הזו. היא קמה בדם בניה, בזיעת חלוציה בחזון נביאיה. ישראל כיום היא מדינה חזקה. נס בעיני היהודים, פלא בעיני הגויים. אנו, הישראלים, איננו ככל האדם. כבר שנות דור שהעצב אינו מרפה גם לעת שמחה. השמחה שלנו תמיד חסרה. עננה של עצב עוטפת אותנו. היא חבויה עמוק, אך ניבטת מתוך עיננו".

פרס הוסיף כי "אנחנו יכולים רק לחבק, לכבד, לזכור. ביודענו שאנו עם ללא ברירה. להיות או לחדול. בזכותם היינו ונהיה. ספק אם ישנה עוד מדינה בעולם שבראש סדר יומה, בדיונים המכריעים שלה על יציאה לפעילות מבצעית נוכחת אותה עננת עצב. אנחנו שותקים, אך יודעים שבלעדיהם ספק אם היינו עומדים כאן היום, מול הקדוש שבמקומותינו. כנשיא גאה לאומה גאה אני רשאי לומר לכל אחת ואחד מכם-אלמלא אומץ ליבם של ילדכם, אשכם, אחיכם ואחותכם היקרים, לא הייתה לנו מדינה".

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ נשא גם הוא דברים, ואמר: "לא נוכל להבטיח את שובם בשלום של כל כוחותינו. אנו מתחייבים לשלוח את כוחותינו מצוידים במיטב הציוד, ונעמיד בראשם את מיטב המפקדים. אולם נדרשת גם נחישות של עם, הנכון לשלם את מחיר החוסן בעתות חירום ומלחמה ולהוקיר את מסירות כוחותיו בימי שגרה, של חברה מאמצת ומחזקת, הרואה בשליחותם ערך עליון, המוקירה את שירותם ואת מסירותם".


גנץ. "לא נוכל להבטיח את שובם בשלום של כל כוחותינו" | צילום: רויטרס

גנץ פנה לבני המשפחות השכולות: "‏את הצל שמופיע בעיניו של הורה שאיבד את היקר מכול, אני נושא עמי כתפילה, תפילת הלב המבקש לשמוע כי כל כוחותינו ישובו בשלום, מעתה ועד עולם. הערב, כל שנותר לנו הוא לכאוב ביחד, לעטוף אתכם באהבתנו ולהביט יחד במקורות התקווה והכוח שנותרו כאן, על אדמת ארצנו".

לדברי גנץ, השקט הביטחוני הוא "אשליה מתעתעת". הרמטכ"ל אמר כי "בכוחו של ניצוץ להביא לתבערה אולם כוחות צה"ל עומדים דרוכים ומוכנים להגיב לכל התלקחות, ונבצע כל משימה אליה נידרש למען ביטחון ישראל. זהו ציווי עליון ומחייב, אותו אנו תובעים מכוחותינו".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן