גרמניה מסרבת לאשר את טכנולוגיות זיהוי הפנים של פייסבוק

בשנה שעברה החלה פייסבוק לשחרר את תוסף תיוג התמונות מבוסס זיהוי הפנים שלה באירופה, וכולם השתוללו. מילים כעוסות נאמרו, חקירות הושקו, חרמות פייסבוק איימו. אבל נראה היה כי כל זה נפתר אחרי שסוכנות הגנת המידע האירית השיקה את החקירה הגדולה שלה בפייסבוק – שהמטה האירופי שלה נמצא בדאבלין – וקבעה כי תחת חוקי האיחוד האירופי, פייסבוק רשאית לייצר דפוסי פנים ביומטריים של משתמשיה, אך הוטל עליה להעניק למשתמשים הודעה בולטת עם אופציה נגישה שלא להיכלל בשירות. פייסבוק השעתה את "הצעות התיוג" ודפוסי הפנים של כל המשתמשים האירופיים שהצטרפו אחרי ה-1 ביולי עד שתמציא תהליך יידוע שירָצֶה את האירים.

אז הכל יושב, נכון? לא, אומרת גרמניה. הממונה על הגנת המידע בהמבורג, יוהנס קספר, לא מסכים עם אירלנד. הוא טוען כי תחת חוקי האיחוד לפייסבוק אין זכות להפעיל את תוכנת זיהוי הפנים שלה על משתמשים ולהעלות את דפוסי הפנים שלהם לרשת בלא אישור מפורש מטעם המשתמשים. מדווח כי קספר יגיש לפייסבוק בקשה רשמית להשמיד את מסד הנתונים הצילומי של הפרצופים שנאספו בגרמניה, ולתקן את האתר שלה כך שיאפשר הסכמה מפורשת של חברים בטרם ייווצר קובץ דיגיטלי המבוסס על נתונים ביומטריים של פניהם.

לא נראה שפייסבוק נסוגה לפי שעה. "אנו מאמינים כי תוסף הצעת תיוג התמונות בפייסבוק עולה בקנה אחד עם חוקי הגנת המידע של האיחוד האירופי", אמרה פייסבוק בהצהרה. "במהלך הדיאלוג המתמשך שלנו עם רשויות הפיקוח באירופה, משרדו של הממונה האירי על הגנת המידע, הסכמנו לפתח את הפיתרון הטוב ביותר בכדי להודיע לאנשים בפייסבוק על הצעת תיוג הצילומים".

צילום: רויטרס

אם הבקשה הרשמית לא תיענה, קספר יוכל להטיל על פייסבוק קנס של 31 אלף דולר, קליפת השום בשביל חברה בגודל כזה, או לחילופין לגרור אותה לבית המשפט בתקווה לחלץ צו משפטי שיחייב אותה לעשות כדבריו.

המשמעות היא שפייסבוק עשויה לעשות עם "הצעת התיוג" מה שגוגל נאלצה לעשות עם הסטריט וויו – לאפשר התאמה ייעודית לתקנות הפרטיות של כל מדינה. הייתה תקופה, למשל, בה גוגל התירה למשתמשים גרמניים לטשטש את בתיהם כך שלא יוצגו בגוגל סטריט וויו. אך הדרישות הפכו כה מייגעות עד כי גוגל נואשה ונטשה בסופו של דבר את הסטריט וויו בגרמניה מכל וכל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן