דה טיים היא החממה הטכנולוגית המצטיינת שנה שנייה ברציפות

בכנס השנתי של החממות הטכנולוגיות בישראל, הוענק פרס הצטיינות לשנת 2011 לחממת דה טיים. החממה הנמצאת בבעלותם של אילן שילוח וניר טרלובסקי ומנוהלת בשנים האחרונות על ידי אורי ויינהבר, קיבלה את הפרס, בפעם השנייה ברציפות. בנוסף, במסגרת האירוע, בו השתתפו בכנס השתתפו, שר התמ"ת, שלום שמחון, מנכ"ל המשרד שרון קדמי והמדען הראשי – מר אבי חסון, הוענק גם פרס לחברות החממה המצטיינות לג'יי איי וזירו, מחממת דה טיים, שפיתחה שלט רחוק ייחודי לטלוויזיה. 

הבחירה במצטיינות נעשתה על ידי ועדת שיפוט מיוחדת שמונתה על ידי המדען הראשי, בראשותו של מנהל תוכנית החממות הטכנולוגיות. על חברי ועדת השיפוט נמנו גם השנה נציגי קרנות הון סיכון ואנשים המעורבים בתעשייה. הקריטריונים שעל פיהם בוחרת וועדת השיפוט את החברה המצטיינת הינם: מידת החדשנות במוצר ובטכנולוגיה, מורכבות הנושא, כולל שילוב דיסציפלינות שונות, הצלחה בביצוע תוכנית המו"פ והשגת המטרה, יכולת לפעילות עצמאית בצורה מוצלחת (גיוס השקעה פרטית ו/או מכירות), פוטנציאל השוק והמודל עסקי, מעורבות של גורמים עסקיים חיצוניים (שותפים אסטרטגיים, משקיעים, לקוחות פוטנציאלים), פרופיל היזמים ואיכות צוות החברה. 

חברת זירו, אחת משתי הזוכות בפרס ההצטיינות, אחראית לפיתוח שלט רחוק ייחודי לטלוויזיה – טלא-טאצ'. השלט מתאים לתפעול וצפייה בתכנים אינטרנטיים ואינטראקטיביים בטלוויזיה מחוברת לאינטרנט.זירו פיתחה מערכת על שבב המשלבת אלגוריתמים ייחודיים, שיודעים לנתח את מיקום האצבעות ולייצג את ממד העומק של אצבעותיו של הצופה ולקבוע עד כמה הן מתרחקות או מתקרבות לשלט, ובהתאם להראות זאת במסך.


הפרס לחממה המצטיינת השנה כולל נקודות במכרזים התחרותיים שייערכו על החממות בשנים הקרבות. במסגרת מכרזים אלו, יתחרו הזכיינים הנוכחיים של כל חממה מול גופים חדשים על הפעלתה. במעמד הענקת הפרס, אמר שר התמ"ת: "תעשיית ההייטק הינה הקטר שמוביל את הצמיחה הכלכלית במדינת ישראל, וכך תמשיך להיות גם בשנים הבאות. תכנית החממות הינה אחד מהיצרנים העיקריים של חברות הזנק בישראל והיא חיונית יותר מתמיד בשנים בהן הסקטור הפרטי מדיר רגליו מהשקעות בשלב ה- Seed". השר הוסיף כי הוא מקווה שהתציב לשנת 2013 לא יכלול קיצוץ בלשכת המדען הראשי, החיוני לטענתו לשמירת מעמדה של המדינה כמובילה בתחום הטכנולוגיה.

צילום:  ישראל סאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן