דוח: התשואה על נכסים מניבים בפריפריה גבוהה מאשר במרכז

שיעור התשואה השנתי בנכסים מניבים בישראל במחצית השנייה של 2012 נותר בטווח של 9%-8%, בדומה לשיעור במחצית השנה הראשונה – כך עולה מסקירה שפרסם הבוקר השמאי הממשלתי.

על פי הנתונים, התשואה הממוצעת בנכסי משרדים הייתה 8.3%, התשואה בנכסים מסחריים הייתה 8.3% והתשואה בנכסי תעשייה ולוגיסטיקה הייתה 8.5%.

בסקירה נמצא כי קיים קשר מובהק בין קרבתו של הנכס למרכז הארץ או למרכז הישוב לבין שיעור התשואה שלו. בנכסים שמיקומם מרכזי נצפה שיעור תשואה נמוך, ואילו בנכסים פריפריאליים נצפה שיעור תשואה גבוה.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


צילום: IngImage / ASAP

בלשכת השמאי ציינו כי הקשר נובע ככל הנראה ממרכיב סיכון גבוה יותר בפריפריה (לגבי מרכיבים כגון איתנות פיננסית של השוכרים, יחס אי תפוסה, סיכונים לבעלים שבהשתנות הסביבה וכו').

עוד עולה מן הסקירה כי התשואה למשרדים עלתה במחצית השנייה של 2012 ביחס לראשונה, בשל תחזיות בקרב הפעילים בשוק כי בטווח הבינוני צפוי עודף היצע בענף המשרדים, בעיקר באזורי הביקוש. מנגד, חזויה יציבות בשוק הנכסים המסחריים, ובשוק הנכסים לשימושי תעשייה ולוגיסטיקה.

בלשכת השמאי מציינים כי בתקופה הנסקרת היה המשק הישראלי חשוף לאי היציבות הכלכלית בעולם, אך כי התמתנה רמת אי הוודאות בשוק המקרקעין, שהחלה ברבעון השלישי של שנת 2008 עם תחילת השפעתו של המשבר הכלכלי העולמי על המשק הישראלי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן