דוח שכר 2015: מפתחים מרוויחים יותר מהמנהלים שלהם

חברות הסטארטאפ וחברות הטכנולוגיה הישראליות נהנות מתקופה נפלאה ו-2015 שמסתיימת בקרוב מסתמנת כאחת משנות השיא. אך האם השגשוג, גיוס ההון וההנפקות חלחלו גם אל השכירים? במילים אחרות, האם גם העובדים נהנו משיפור בתנאים? ומה הם המקצועות המבוקשים? ודרך איפה מגייסים כיום עובדים? מחקר חדש שופך קצת אור על המגמות הבולטות של 2015.

המחקר נערך על ידי חברת ההשמה CPS JOBS וחברת הסטארטאפ comeet והוא מתבסס על יותר מ-100 אלף קורות חיים שנשלחו ל-100 חברות טכנולוגיה ישראליות ומערכת ההשמה של החברות.

המרוויחים הגדולים: מפתחי מובייל, אלגוריתמיקה ועיבוד תמונה

הביקוש לבעלי התפקידים השונים הקפיצו את ממוצע המשכורות במקצועות הטכנולוגיים בכ-8.5% לעומת 2014. על פי מחברי הדוח, הביקוש למפתחים הוא כה גבוה שבתחומים מסויימים המפתחים מרוויחים כמו ולעתים אף יותר ממנהליהם. שלא במפתיע אחד מתחומי הפיתוח המבוקשים ביותר הוא הפיתוח למובייל והמשכורות בתחום מזנקות ב-15 אחוז. לשם השוואה, ראש צוות פיתוח מובייל, שבשנה שעברה השתכר כ-28 אלף ש"ח בחודש, הרוויח השנה כ-34 אלף ש"ח בחודש. עוד תחום מבוקש הוא פיתוח אלגוריתמים, בעיקר בתחומי ה-machine learning ועיבוד תמונה; בתחומים אלו השכר ההתחלתי לבוגרי תואר שני ללא ניסיון מגיע ל-24 אלף ש"ח בחודש ולטפס עם הזמן ל-35 אלף ש"ח. בכלל, בוגרי אוניברסיטאות בתחומים טכנולוגיים וללא ניסיון נהנו מקפיצת השכר המשמעותית ביותר עם גידול של כ-35% בשכר הממוצע.

צילום: CPS JOBS ו-comeet

 

צילום: CPS JOBS ו-comeet

143 מועמדים על כל משרה

אבל כדי להגיע למשכורות הללו, לא פעם נדרש המועמד לגבור על מתחרים רבים. על פי המחקר, על כל משרה פנויה בתחומים הטכנולוגיים השונים היו מועמדים כ-143 איש. מתוכם רק כ-18 זכו לראיון טלפוני (כ-12 אחוז), כשלראיון הפרונטלי הגיעו רק כ-11 מועמדים (כ-7.5 אחוזים) ומהם נבחר הזוכה המאושר. אולם נדמה שחברות ההייטק קשוחות עוד יותר בתחומים הלא-טכנולוגיים כמו שיווק, פיתוח עסקי, מכירות ואדמיניסטרציה. על פי המחקר רק כ-7.5 אחוזים יגיעו לראיון טלפוני. על פי המחקר, משקיעות החברות כ-88 שעות עבודה בראיונות השונים המתחלקים ל-3.5 ראיונות פרונטליים בממוצע למועמד.

למרות זאת, אנחנו רואים שהתהליכים מתבצעים ביעילות ובמהירות יחסית, משום שמרגע פתיחת המשרה עד לאיושה עוברים כ-61 יום; מהצד השני – מועמדים התקבלו לעבודה כ-33 ימים לאחר ששלחו את קורות החיים שלהם.

מקור קורות חיים טכנולוגיים בהשוואה למשרה

צילום: CPS JOBS ו-comeet

כיצד שולחים היום קורות חיים?

מהנתונים אנחנו רואים שכ-40 אחוז מקורות החיים שקיבלו חברות הטכנולוגיה הגיעו מלוחות ומאתרי הדרושים השונים, 32 אחוזים הגיעו מחברות ההשמה; 9 אחוזים דרך הרשתות החברתיות ו-7.8 אחוזים דרך הפניות מחברים שכבר עובדים בחברה. עם זאת, ההבדל הגדול בין מקורות הפנייה הוא דווקא ברלוונטיות של המועמדים. על פי המחקר, כ-47.6 אחוזים מהמועמדים שהגיעו מחברות השמה עברו את המיון הראשוני, זאת לעומת כשליש מהמועמדים שהגיעו מהפניות עובדים ומבצעי 'חבר-מביא-חבר', כשמאחור משתרכים לוחות הדרושים עם 12 אחוז רלוונטיות והרשתות החברתיות עם 2.5 אחוז בלבד.

לכתבה המלאה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: מה מייחד את הסטאטרטפים הישראלים?

עוד בגיקטיים: כך תהפכו את האייפון החדש שלכם למשקל מדויק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן