דיווח: האקרים פלסטינים פרצו למחשבי משרד הביטחון

האקרים פרצו למחשבי משרד הביטחון הישראלי באמצעות הודעת דואר אלקטרוני זדונית, כך דווח הלילה בסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, הודעת המייל נראתה כאילו נשלחה מהשב"כ, כך נמסר מחברת אבטחת המידע "סקיולרט", וכללה חומר הקשור לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שנפטר כמה ימים קודם לכן.

אבי רף, אחראי טכנולוגיות בחברה, אמר כי ה-האקרים השתלטו מוקדם יותר החודש על 15 מחשבים, אחד מהם שייך למנהל האזרחי, שלמעשה מנהל את הפעולות האזרחיות ביהודה ושומרון.

עוד סיפר רף כי החשודים בפריצה הם הפלסטינים, וזאת לאור תקיפה דומה נוספת בשנה שעברה, שבוצעה ממחשבים בעזה. המתקפה האחרונה בוצעה אמנם משרתים בארה"ב, אולם לדברי מומחים הקוד של התקיפה דומה לתקיפות קודמות, ונקרא בשם "Xtreme RAT".


משרד הביטחון | צילום: מתוך ויקיפדיה

רף גם סירב לזהות את 14 המחשבים הנוספים ששימשו כמטרות להאקרים, אולם גורם ישראלי טען כי מדובר במחשבים של חברות המספקות תשתיות ביטחוניות לישראל. לפי ניתוחו של רף, 15 מחשבים היו בשליטת ההאקרים לפחות כמה ימים לאחר הפריצה המדוברת, שהתרחשה ב-15 בינואר.

למרות הדברים, רף טען כי אחרי הכל "כל מה שאנחנו יודעים זה שלפחות מחשב אחד בשירות האזרחי נפגע על ידי האקרים. אבל אנחנו לא יודעים מה הם עשו". כמו כן, לא ברור מה עשו ההאקרים, או תכננו לעשות, לאחר שהחדירו את הסוס הטרויאני.

גורמים ישראלים דחו את הממצאים להם טען רף. "אנחנו לא מגיבים על זה, אנחנו לא מגיבים לדיווחים מהסוג הזה", אמר גיא ענבר, דובר המנהל האזרחי. גם מהצד הפלסטיני לא נרשמו תגובות לדיווח.

לפני מספר חודשים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי גוברים איומי הסייבר "מצד איראן וגרורותיה – חיזבאללה וחמאס". נתניהו ציין כי רוב המתקפות הקיברנטיות נבלמות על ידי ישראל.


רוב המקתפות נבלמות. נתניהו. צילום: רויטרס

"היום סייבר הוא חלק משדה הקרב הנוכחי. זו לא מלחמת עתיד, זו מלחמה שנמצאת כאן ועכשיו", אמר נתניהו. "בחודשים האחרונים אנחנו מזהים גידול משמעותי בהיקף מתקפות הסייבר מצד איראן וגרורותיה, כשהיעדים הם מערכות חיוניות". נתניהו הוסיף כי "המגמה תמשיך ותתעצם ככל שאנחנו מתקדמים בעידן הדיגיטלי, הן באיכות והן בכמות".

על פי נתניהו, מערכות הגנת הסייבר הישראליות מצליחות להתמודד עם האיום: "אנחנו בונים את היכולת להתמודד עם המתקפות ואנחנו גם הודפים את רובן תוך כדי שאיפה להקים 'כיפת ברזל דיגיטלית'. לשם כך הקמנו את מטה הסייבר הלאומי". נתניהו החמיא ליכולת הישראלית בתחום, ואמר כי הסימן לכך שישראל היא "מדינה מובילה בסייבר" היא שהאזרחים אינם מודעים למתקפות על ישראל.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן