דיווח: "מוחמד דף נהרג בפעולת צה"ל", בחמאס מכחישים

הדיווח של הדקות האחרונות במספר כלי תקשורת זרים לפיהן מוחמד דף מצא את מותו בפעולת צה"ל אמש ברצועת עזה מיוחס לגורמים במודיעין הישראלי. גורמים מדיניים רשמיים בישראל עדיין אינם מאשרים את הדיווח. גורמים ביטחוניים בישראל טוענים שבשלב הזה לא ניתן לומר אם דף נהרג. הקבינט המדיני-ביטחוני מכונס בקרה בתל אביב זה למעלה מארבע שעות ומקבל דיווחים על ההתפתחויות ברצועת עזה.

עוד קודם לכן, גורם בחמאס אמר לרשת אל ג'זירה כי ישראל לא הצליחה לחסל את מוחמד דף מנהיג גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. המקור ציין כי זהו ניסיון החיסול השישי מאז 2002 של דף.

עפ"י הדיווח, בהתקפה על הבית בעזה נהרגו אשתו ודאד מוסטפא דף (28) ובנו התינוק, עלי (בן שבעה חודשים). כתב הרשת הקטארית בעזה דיווח כי ישראל אספה מודיעין על דף במהלך תקופת הרגיעה, והפסיקה את המו"מ בקהיר כדי לבצע את החיסול – שנכשל.

בתקיפה של חיל האוויר על בית משפחת א-דלו נפצעו 45 בני אדם, כפי שמסר דובר משרד הבריאות בעזה אשרף אל-קידרה. ערוץ הטלוויזיה של חמאס, "אל-אקצא", קרא לתושבי עזה להשתתף בהלוויית אשתו של דף ובנה בשעות הצהריים של היום.

מוחמד דף | תמונה: ויקיפדיה

כזכור, חמאס שבר את הסכם הפסקת האש אמש בשעות הצהריים והממשיך לאורך כל היום וגם בשעות הלילה. מטח רקטות נוסף נורה לעבר היישובים הסמוכים לגבול הרצועה גם בשעות הבוקר. זאת אחרי המטח הנרחב שנורה למרכז ולדרום מוקדם יותר.

עפ"י דיווחים פלסטיניים עלה מספר ההרוגים מאז קריסת הפסקת האש ל-20 הרוגים ו-100 פצועים.

עיתון מצרי: משלחת ישראלית הגיעה לקהיר להיוועד עם גורמים מצריים

העיתון המצרי אל-יום-אסבע המצרי טוען כי משלחת ישראלית בראשות היועץ המדיני בשגרירות ישראל, אייל דנינו, נחתה בשדה התעופה בקהיר, והיא אמורה להיוועד עם גורמים מצרים לבדוק את חידוש הרגיעה. מלבד דנינו במשלחת עוד 4 חברים.

גורמים ישראלים אמרו אמש כי לא היתה טריקת דלת בפני הניסיון המצרי להביא להפסקת אש קבועה וכי חידוש התקיפות ברצועה והחזרת המשלחת מקהיר היו פועל יוצא מתחייב של הפרת הפסקת האש מצד חמאס.

זהו רמז לכך שישראל עדיין לא פנתה לפרק חדש של לחימה משמעותית בעזה וכי האפשרות לחידוש שיחות ההסדרה, גם אם לא מול חמאס אלא בסדרה של הסכמות מול מצרים ובאמצעותה גם מול הרשות הפלסטינית, היא עדיין אופציה מבחינת ישראל באם חמאס יחדל מירי הרקטות.

בינתיים ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון מנהלים לחימה בעצימות נמוכה משום שההערכה הרווחת במערכת הביטחון היא שחמאס עדיין מעוניין בהסדרה ולא בחידוש הלחימה בהיקף מלא.

גורם מדיני העריך בשיחה אמש עם מעריב-השבוע כי ביממה הנוכחית או לכל היותר בתוך יומיים, יתברר אם נפתח שוב הפתח להסדרה, גם חד צדדית, וחזרת משוואת ההרתעה של `שקט יענה בשקט` או במקרה בו חמאס לא יחדל מהירי, ישראל תאלץ לשקול הרחבה מחודשת של הפעילות הצבאית בעזה.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן