דיווח: פייסבוק במגעים לרכישת ווייז תמורת מיליארד דולר

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום כי כי ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת אפליקציית הניווט הלוויני הישראלית Waze, עבור סכום שינוע בין 800 מיליון דולר למיליארד דולר.

השיחות בין הצדדים החלו על פי הדיווחים לפני כחצי שנה. Waze משתמשת באותות לווין מהסמארטפונים של משתמשיה כדי לעדכן את מפותיה ואת נתוני התנועה, ולאחר מכן חולקת אותם עם משתמשים אחרים המציעים מידע על התנועה בזמן אמת. ב-Waze סרבו להגיב על הידיעה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: רויטרס

Waze החלה בשיתוף הפעולה עם פייסבוק באוקטובר 2012, כאשר השיקה את הגרסה המעודכנת שלה, המאפשרת למשתמשים לשתף את הדיווחים עם חבריהם בפייסבוק.

 אם וכאשר תהיה זו הרכישה השלישית של פייסבוק בישראל, לאחר שקנתה את Snaptu בשנת 2011 תמורת 70 מיליון דולר בשנת 2012 ואת Face.com תמורת 60 מיליון דולר.

בשנה שעברה שילשה Waze את הבסיס המשתמשים שלה לכ-45 מיליון. בחודש מרץ בלבד הורידו כ-1.5 מיליון משתמשים את אפליקציית הניווט הסלולרי החינמית.

בתחילת ינואר פורסם כי ענקית המחשבים והסלולר אפל עשויה לרכוש את אפליקציית הניווט הישראלית. זאת לאחר שהחברה של סטיב ג'ובס השיקה אפליקציית ניווט חדשה במכשיריה הניידים, אשר התגלתה כפיאסקו, אחרי שנמצאו בה טעויות רבות ומביכות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן