דיווח: "צוללת דולפין ישראלית היא שתקפה בלטקייה"

מתגברים הפרסומים הזרים על כך שישראל תקפה בסיס סורי בעיר הנמל לטקייה. הסאנדיי טיימס מדווח הבוקר (א') כי צוללת ישראלית היא שביצעה את ההפצצה על מחסן הנשק.

בדומה למידע שהעניקו אתמול גורמים אמריקאים לרשת CNN יעד התקיפה היה 50 טילים רוסיים נגד ספינות מסוג יאחונט. הטילים יועדו, לפי הידווח, לצבא של משטר אסד.

אם מדובר בפרסומים נכונים זוהי ההתערבות הראשונה הידועה של ישראל במלחמת האזרחים. ביום שלישי האחרון, הכחיש שר הביטחון משה יעלון מעורבות לפיצוץ בלטקייה במהלך ביקור בצאלים.

"זו תקופה ארוכה שאיננו מתערבים במלחמה העקובה מדם בסוריה", אמר יעלון בביקור, "הצגנו קווים אדומים ואנו מקפידים עליהם. שם פיצוץ או פה גיחה במזרח התיכון, לרוב מאשימים אותנו".

צוללת דולפין | צילום: רויטרס

ח"כ צחי הנגבי, אמר הבוקר לגל"צ על הפרסומים באשר לתקיפה: "בפרסומים השונים אין אזכור מיהם הפקידים הבכירים, והדבר הנכון הוא להתייחס להודעה הסורית הרשמית- והם עומדים על כך שהדברים האלה שתוארו לא היו ולא נבראו. המדיניות הישראלית הרשמית היא לא להתייחס לכך, ושר הביטחון גם הבהיר שלפרסומים אין בסיס".בחודשים האחרונים עשתה ישראל מאמץ דיפלומטי מול רוסיה כדי למנוע את משלוח טילי ה-S-300 נגד מטוסים למשטר אסד, אך הרוסים הבהירו כי יעמדו בהתחייבויות שהעניקו לסורים לגבי משלוחי הנשק.

ביום שלישי האחרון רמזו המורדים הסורים כי ישראל היא זו שעמדה מאחורי המתקפה על בסיס חיל הים הסורי. דובר המורדים קאסם סעדליין אמר כי "המתקפה לא הוצאה לפועל על ידי האופוזיציה הסורית". לדבריו, הפצצת הבסיס נעשתה על ידי תקיפה אווירית או טיל ארוך טווח שנורה מספינה בים התיכון".

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן