דיווח: WhatsApp עובדת על גרסת אינטרנט לאפליקציה

האם בקרוב תוכלו להתכתב באפליקציה הפופולארית וואטסאפ דרך המחשב שלכם עם מקלדת ומסך בגודל נורמלי? בעבר דיווחנו על מספר תוכנות צד שלישי, שבאמצעות פריצה של המכשיר (Root) מאפשרות לכם חלק מהפונקציונאליות הזו, אך כפי הנראה מדיווחים אחרונים ברחבי הרשת, החברה עצמה עובדת על פתרון שיאפשר להשתמש באפליקציה גם באמצעות המחשב האישי ולפי קטע מהקוד של האפליקציה נראה שזה ממש לא רחוק.
אחד החסרונות הבולטים בשימוש באפליקציית וואטסאפ הפופולארית בתור פלטפורמת ההודעות הראשית הוא שהאפליקציה קושרת את עצמה לסמארטפון. כלומר, תהליך זיהוי המשתמש לא נעשה על-ידי הכנסת שם וסיסמה כפי שנעשה בתוכנות מסרים אחרות, לדוגמה סקייפ, אלא דורשת כרטיס SIM כדי להפעיל את האפליקציה.

בניגוד לאפליקציות מסרים אחרות דוגמת Viber, Telegram או WeChat, שכולן כבר פיתחו גרסאות שמותאמות להפעלה על המחשב האישי, וואטסאפ עדיין משתרכת מאחור בנושא. האם יכול להיות שהקודקודים של וואטסאפ סוף-סוף התעוררו והחליטו ליישר קו עם המתחרות?

הרמז הראשון לצעד אפשרי זה הגיע דווקא במהלך ראיון עם מייסד Telegram, פאבל דורוב (Puvel Durov), שפורסם באתר TechCrunch. בראיון טען דורוב כי גורמים בוואטסאפ פנו אל מתכנתים שחברים ב-Telegram וניסו ״לפתות״ אותם עם הצעות שמנות לעבור צד. דורוב אמר כי בוואטסאפ תמיד קינאו בפיצ'רים של Telegram כמו הודעות מוצפנות לשמירה על הפרטיות וגרסת המחשב של האפליקציה.

צילום: thinkstockphotos

הקוד ה"מפליל" שנחשף

הרמז השני והעבה יותר סופק על ידי קהילת חובבי האנדרואיד ההולנדית AndroidWorld, שחבריה צללו עמוק אל הקוד של האפליקציה ומצאו מה שנראה כמו קוד שמטרתו להיכנס ולצאת מוואטסאפ בעזרת שם משתמש בסיסמה, כפי שנעשה בתוכנות מסרים שמיועדות למחשב.

על אף החדשות המשמחות, קחו בחשבון ששום דבר עוד לא בטוח. בשלב זה לא שוחררה שום הודעה רשמית בנושא ולא נתקלנו עד כה בשום לוח זמנים להשקת האפליקציה למחשב. כל מה שעומד לרשותנו הוא כמה רמזים בודדים בלבד.

לסיום, קצת חומר למחשבה: בהתחשב בעובדה שוואטסאפ שייכת לפייסבוק והראשונה לכאורה עובדת על הסבה למחשב, האם זה אומר שנוכל להתחבר לוואטסאפ עם חשבון פייסבוק במקום עם כרטיס SIM?


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: מה קורה כשמכניסים מוח של תולעת לתוך רובוט העשוי מלגו?

עוד בגיקטיים: מהו הסטארטאפ הישראלי הטוב ביותר בתחום המובייל לשנת 2014?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן