דייוידסון: "אם המיסוי על הגז יעלה – נשקול המשך פעילותנו בישראל"

"העלו את המיסוי לאחר שכבר השקענו. אם הממשלה תעלה שוב מיסים – נשקול שוב את המשך פעילותנו בישראל", כך אמר היום מנכ"ל חברת נובל אנרג'י, צ'רלס דייוידסון במפגש עיתונאים שקיים בארץ.

החברה נובל אנרג'י מחזיקה ב-36% ממאגר תמר וב-39.6% ממניות קידוח הגז לוויתן. על פי ההערכות פוטנציאל הגז בתמר מגיע ל-9.71 טריליון רגל מעוקב, ובפרויקט לווייתן הנחשב לתגלית הגז הגדולה במזרח התיכון, מגיע הפוטנציאל ל-53 מיליארד מטר מעוקב גז טבעי.

אסדת הקידוח תמר | צילום: אלבטרוס

דייוידסון אמר כי החברה מקבלת את מסקנות וועדת צמח, אולם גם כי אם יצומצמו כמויות הגז לייצוא החברה תגיע לקו הקריטי של סף הכדאיות הכלכלית בייצוא הגז, ולכן כי הוא תומך בהותרת מסקנות ועדת צמח על כנן.

דיווידסון הוסיף כי נובל בוחנת אפשרויות שונות לייצא הגז, כשעלות ההשקעה בתהליך נאמדת ב-5 מיליארד דולר. "קיבלנו את חוק ששינסקי והמשכנו להשקיע, אולם שינוי נוסף עלול להרתיע משקיעים זרים".

דיווידסון התייחס גם לקידוח העתידי ברישיון כריש: "איננו מצפים שכריש יהיה קידוח יבש", אמר דייוידסון. לגבי פגישתו עם רה"מ נתניהו וסילבן שלום אמר כי הממשלה מבינה שעל ההחלטה לגבי הייצוא להתקבל בהקדם על מנת שאפשר יהיה להתקדם בפעילות הקידוחים ובפיתוח של לוויתן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן