דיסקין: "הסכסוך עם הפלסטינים קיומי יותר מהאיום האיראני"

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, אמר אתמול כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני חשוב הרבה יותר מאשר סוגית הגרעין האיראני. "השלכותיו של הסכסוך הבלתי פתור הינן קיומיות הרבה יותר מסוגיית הגרעין האיראני לעתידנו כעם וכמדינה", אמר דיסקין בכנס שנערך לציון עשור ליוזמת ז'נבה במוזיאון תל אביב.

על המו"מ אמר דיסקין כי "לא נראה שהממשלה הנוכחית מנסה לשנות את המגמה בכל הנוגע למפעל ההתנחלויות. ידידינו בעולם הולכים ומרימים ידיים לגבי יישום פתרון שתי המדינות לשני העמים. יש תסכול עצום בגדה המערבית, הפלסטינים מרגישים שמדינתם נגזלת מהם".

דיסקין הוסיף כי לא ניתן להתייחס לשאלות קיומיות על הסכם השלום כ"על רסיס בישבן", כפי שכינה זאת בעבר השר נפתלי בנט. לדבריו, "נצטרך להבין מיהו הרסיס ומיהו הישבן". דיסקין לא חסך ביקורת גם ממנהיגי הצדדים, שלדבריו "עוסקים בהאשמות הדדיות במקום להוביל".


דיסקין | צילום: רויטרס

דיסקין גם התייחס בדבריו לעסקת שחרור האסירים ואמר כי מדובר בעסקה "צינית ומבחילה, שנועדה אך ורק כדי להימנע מהקפאת הבנייה בהתנחלויות". עוד לדבריו, העסקה נערכה בשלב מוקדם מדי ולכן הביאה לביקורת ציבורית מוצדקת.

בתוך כך, ראש צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת, קרא היום למזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי "להציל את שיחות השלום". לטענתו המו"מ תקוע בשל הפעולות הישראליות בשטחים. ביממה הקרובה צפוי קרי לקיים בישראל פגישות עם בכירים בירושלים ורמאללה, ועל פי דיווחים הוא מתכוון להציג בפני הצדדים מתווה להסדרי ביטחון.

במקביל, רון דרמר, שגרירה ה-18 של ישראל בארה"ב, הגיש שלשום את כתב האמנתו לנשיא ברק אובמה בטקס בבית הלבן ונכנס לתפקידו באופן רשמי.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן