דירוג האפליקציות: פנים אל מול פנים, גם בסמארטפונים

 10 האפליקציות המובילות ל-iPhone (חינם)

  • 1. My heritage
  • 2. My celeb
  • 3. Look a like – lite
  • 4. Alike
  • 5. מצב נהיגה
  • 6. Your look a like
  • 7. Temple run 2
  • 8. Celebtwin: celebrity look alike lite
  • 9. Face compare
  • 10. השכונה

גם השבוע, כמו בשבוע שעבר, הרבה מאוד דינמיות ושינויים חלים על העשירייה החינמית הפותחת באפסטור. ניתן להבחין בקורלציה שבין הפלטפורמות הדיגיטליות השונות במובייל ובווב; הצונאמי של הכפילים שעבר על פייסבוק ניכר באופן ברור באפליקציות שבאפסטור. 6 מתוך 10 האפליקציות הפותחות הן אפליקציות שעוסקות בהשוואות של הפנים שלנו לפנים של סלבריטי כזה או אחר.

בסך הכול שתי אפליקציות מהשבוע שעבר נשארו גם השבוע.  Temple run 2 שמככבת כבר 3 שבועות ברציפות מאז הושקה ותככב כנראה עוד זמן רב בעשירייה, ירדה מהמקום הראשון למקום השביעי. האפליקציה השנייה שהמשיכה מהשבוע שעבר להשבוע היא אפליקציית "השכונה", אותו "לוח מודעות" שכונתי למכירה ורכישה של מוצרים.

למקום הראשון נכנסה אפליקציית my heritage שמוכרת לנו בעיקר מעולם הווב. האפליקציה מאפשרת דרך נוחה וחווייתית לבנות את אילן היוחסין שלנו, כולל העלאת תמונות, וקישור של שאר חברי המשפחה, כמו גם שמירה על קשר שוטף עמם דרך האפליקציה. זוהי בסך הכול אפליקציה בעלת עיצוב נעים ופונקציונליות יעילה ונוחה לשימוש.

האפליקציה שבמקום השני, Myceleb, היא הראשונה מבין 6 האפליקציות העוסקות בהשוואות של תמונות פנים. כל האפליקציות האלו מבוססות על אותו העיקרון שהוא השוואה של תמונה שאנו מעלים לדטה-בייס של האפליקציה, הכולל בדרך כלל אלפי תמונות סלבריטי. האלגוריתם ההשוואתי שעומד בבסיס תהליך ה-face recognition אינו תמיד מתקדם ומתוחכם, ולכן לא תמיד ניתן למצוא את הדמיון בין תמונת המקור לבין הסלב. אגב, כדאי לציין שהאפליקציה הזו נמצאת בבעלות אפליקציית My heritage שבמקום הראשון ומקודמת באמצעותה.

גם האפליקציות שבמקומות השלישי, הרביעי, השישי, השמיני והתשיעי, מציעות באופן כללי את אותו השירות של השוואות פנים. למקום החמישי נכנסה אפליקציית "מצב נהיגה". זוהי אפליקציה בעלת קונספט פשוט מאוד ונקי המאפשרת להפעיל את אפליקציות הניווט שלנו באייפון על ידי הקול שלנו, ובכך לא לחייב אותנו לעסוק בכך באופן ידני תוך כדי נהיגה בצורה המסכנת אותנו ואת האחרים.

 10 האפליקציות המובילות ל-iPhone (בתשלום)

  • 1. Whatsapp
  • 2. Face double celeb look alike
  • 3. POU שקל
  • 4. Celebrity twin2me
  • 5. Unlimtone
  • 6. המשמרות שלי
  • 7. מקלדת סמיילים
  • 8. השכר שלי
  • 9. Camera+
  • 10. Fruit ninja

בעשירייה שבתשלום אפשר להבחין במעט פחות תנודתיות, כפי שבאה לידי ביטוי בעשירייה החינמית, ועדיין ישנן כמה התפתחויות מעניינות. אמנם על המקום הראשון שומרת באדיקות אפליקציית Whatsapp, אבל למקומות השני והרביעי נכנסו גם כאן אפליקציות השוואת הפרצופים לסלבריטי. שוב מתחדדת לנו הקורלציה שבין המרחבים המקוונים השונים, ואיך האחד מזין את השני.

אפליקציית Pou אמנם ירדה מהמקום השני למקום השלישי, אבל באופן כללי זוהי אפליקציה שצוברת תאוצה וממשיכה להוביל את הרשימות בפלטפורמות השונות. אפליקציית הרינגטונים Unlimtone ירדה מהמקום השלישי לחמישי ואפליקציית "המשמרות שלי" דווקא שיפרה את מיקומה מהמקום השביעי לשישי. מקלדת הסמיילים ירדה למקום השביעי מהמקום השלישי בשבוע שעבר ולמקום השמיני נכנסה אפליקציית מעקב, ניהול וחישוב שעות עבודה חדשה – "השכר שלי". את העשיריה סוגרת אפליקציית  fruit ninja הוותיקה והמצליחה.

אחד מהדברים שניתן בין היתר להסיק ממבנה העשירייה שבתשלום הוא שישנה מעורבות של עריכה אנושית בסדר האפליקציות ואין כאן התבססות אך ורק על אלגוריתם אוטומטי. אפשר להניח בסבירות גבוהה ששיקולי אפל בסדר הצגת האפליקציות מבוססים גם על האינטרסים הפיננסיים של החברה, כמו גם כמה הכנסות תייצרנה לה ההורדות עצמן של האפליקציות ולאו דווקא שיקולי תוכן בלבד. 

10 האפליקציות המובילות ל-Google play  (חינם) 

Temple Run 2
WhatsApp Messenger
Facebook
Waze social GPS traffic & gas
POU
Viber : Free Calls & Messages
Subway Surfers
Skype – free IM & video calls
Tiny Flashlight + LED
Crazy Fist

גם השבוע, כמו בשבועות קודמים, ניתן לראות  את אחד ההבדלים המהותיים שבין האפסטור לחנות הגוגל פליי. 9 מתוך 10 האפליקציות שמרו על מעמדן ומקומן בעשיריה הפותחת.  רק המקום עשירי השתנה ואת מקומה של אפליקציית  Crazy Fist   תפסה אפליקציית MyHeritage,  שכאמור נכנסה גם למקום הראשון בעשיריה החינמית של האפסטור. הכניסה של my heritage גם לעשירייה בגוגל פליי מעידה בכל זאת על הרגלי צריכה וטרנדים שיווקיים חוצי פלטפורמות.  

10 האפליקציות המובילות ל-Google play  (בתשלום)

Titanium Backup PRO Key root
SwiftKey 3 Keyboard
Poweramp Full Version Unlocker
Nova Launcher Prime
TuneIn Radio Pro
OfficeSuite Pro 6
Beautiful Widgets
Camera ZOOM FX
Asphalt7; heat
HD Widgets

גם בעשירייה שבתשלום, כפי שכבר הבחנו בעבר, הדינמיות והתנודתיות הן בערבון מוגבל. 8 מתוך 10 האפליקציות מהשבוע שעבר נשארו גם השבוע. אפליקציות TuneIn Radio Pro ו-OfficeSuite Pro 6 החליפו מקומות מהמקום החמישי לשישי בהתאמה ושתי האפליקציות שסגרו את העשיריה בשבוע שעבר, Sound hound ו-Root Explorer יצאו מהעשירייה. את מקומן תפסו אפליקציית Asphalt7 ואפליקציית HD widgets.

אפליקציית Asphalt7 היא משחק מרוץ מכוניות מרשים שכבר סוקר כאן בעבר. אפליקצייתHD widgets היא מסוג האפליקציות האיכותיות שמיועדות לחובבי הסמארטפונים ולצרכנים מעט כבדים יותר של תוכן דיגיטלי, וזכתה לא פעם לתואר האפליקציה המומלצת מצד עורכי הגוגל פליי. מדובר באופן כללי על אפליקציה שמאפשרת המון אפשרויות לגיוון, עיצוב, הרכבה ופירוק של הווידג'טס (widget – יישומון) שבאנדרואיד שלכם. עלות האפליקציה 6.99 שקל.

(המידע נכון ל 6/1 בשעה 18:00)

לתגובות ורעיונות: [email protected] 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן